maxis Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 ???????? Ta en så enkel ting som utvalg i fjærer og dempere? dekkslitasje ved real senking? utvalget i differ? vedlikehold/bytting av deler vs pris? mulighet for montering av hjul? Den gammle multilinken er den jeg misliker minst,pga spiralfjærer og bredde... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Ta en så enkel ting som utvalg i fjærer og dempere?dekkslitasje ved real senking? utvalget i differ? vedlikehold/bytting av deler vs pris? mulighet for montering av hjul? Den gammle multilinken er den jeg misliker minst,pga spiralfjærer og bredde... - Fjærer/dempere går man for coilover. Samme bør du på stiv aksel, hvis du ikke foretrekker en bil som er helt idiot å kjøre da... - real senking? Mener du da å senke bilen helt nedpå asfalten? Idioti spør du meg. Med senkinga som jeg har på min, ligger alle målene innenfor toleransene. - Kan bruke en hvilken som helst diff som passer 1031, men må lage nye huber. - Vedlikehold/bytting av deler. Er 5- 6 tusen for både deler og arbeid på Volvo for å bytte alle foringene i bakstillinga. Også kan du kjøre 250 - 300 tusen før neste gang du gjør det. Blir ikke så mye pr. kilometer da... - Kjører 8,5 x 18 på min. Med costum felger, så passer ihvertfall 9 tom felg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Kommer gjerne å henter multilink bakstilling og 960 forstilling jeg hvis noen fortsatt skal kaste slikt... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 QUOTE=s90r]- Fjærer/dempere går man for coilover. Samme bør du på stiv aksel, hvis du ikke foretrekker en bil som er helt idiot å kjøre da... - real senking? Mener du da å senke bilen helt nedpå asfalten? Idioti spør du meg. Med senkinga som jeg har på min, ligger alle målene innenfor toleransene. - Kan bruke en hvilken som helst diff som passer 1031, men må lage nye huber. - Vedlikehold/bytting av deler. Er 5- 6 tusen for både deler og arbeid på Volvo for å bytte alle foringene i bakstillinga. Også kan du kjøre 250 - 300 tusen før neste gang du gjør det. Blir ikke så mye pr. kilometer da... - Kjører 8,5 x 18 på min. Med costum felger, så passer ihvertfall 9 tom felg... På den gammle her en mulighet får å montere "normale" hjul ja,så den er ikke så håpløs. Ang senkinga så senka jeg min såpass at den så senket ut,da var dekka borte etter noen hundre mil.. Hadde jeg bygd om staga for å få bedre vinkler hadde jeg fått en syk vinkel på drivknutene.. ang diff ja,vet ikke hvor lett det er å få laget hubber med rett splines jeg som samtidig er holdbart? finnes sikkert en løsning. smaken er som baken,delt på midten. Trådstarter lurte på om det hadde noe for seg å montere den nye forstillinga,ukurant å ha den smale akslingen og den breie forstillinga? spacere er såklart en løsning bak. skal en bygge om til multilink må en bytte masse deler,en mangler blandt annet mange festepunkter i karossen så en må sveise dit muttrer eller sveise fast selve brakettene,man må bytte tank med armatur og festene til tanken,man må kappe bort festene til tverrstaget bak,andre fester til eksosanlegget+++ anyway,her er bilder av herligheten på 1 tonn: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Krishell : har du faktisk prøvd en 7\940 som er bane rigget? til bakkeløp, rally så er det en grunn til at de bruker stiv kontra multilink! jeg støtter deg 100% maxis! Grunn til at de aldri vinnerno Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 hehe, inenn bakkeløp for RWD og grus rally så er fortsatt volvo sterkt reppresentert! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Svært lite bakkeløp hos meg og kun noen km med grus. 850n ligger bedre på veien en 940 pga hjulopphenget.. sorry, men veigrep = multilink bak og 960 hjuloppheng forran. hvis man ikke skal gjøre noe radikalt. Maxis. Du har foresten 10 kunder i østfold som venter på at du skal hugge 960r for hardelivet nå så vi kan kjøpe deler av deg. 2 som driver firmar etc :) sikkert 100 stive bakaksler du kan få i gjengjeld :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Svært lite bakkeløp hos meg og kun noen km med grus. 850n ligger bedre på veien en 940 pga hjulopphenget.. sorry, men veigrep = multilink bak og 960 hjuloppheng forran. hvis man ikke skal gjøre noe radikalt. Maxis. Du har foresten 10 kunder i østfold som venter på at du skal hugge 960r for hardelivet nå så vi kan kjøpe deler av deg. 2 som driver firmar etc :) sikkert 100 stive bakaksler du kan få i gjengjeld :D hehe,jeg solgte faktisk en multilink til en i østfold som sa han drev med slik ombygging til vanlig... skal si ifra strax det finnes en løs jeg.:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Svært lite bakkeløp hos meg og kun noen km med grus. 850n ligger bedre på veien en 940 pga hjulopphenget.. sorry, men veigrep = multilink bak og 960 hjuloppheng forran. hvis man ikke skal gjøre noe radikalt. Maxis. Du har foresten 10 kunder i østfold som venter på at du skal hugge 960r for hardelivet nå så vi kan kjøpe deler av deg. 2 som driver firmar etc :) sikkert 100 stive bakaksler du kan få i gjengjeld :D Litt rart den hvite "850'n" med v8 hadde stiv aksel da? som kjørte fra alt egentlig på extreem serien.. :thumb 9" stiv aksling etter det jeg husker.. Og rudskogen skal du ha veigrep om du skal kjøre fort! Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Er dere seriøse når dere skriver innlegg her? Dere tror ikke en stivbakaksel fra volvo gir bedre veigrep en multilinken til volvo? ( tenker ikke på rett frem ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Krishell: Hehe, legger bare fakta ut jeg. Jeg har lyst på gamle multilink akselen bak mer enn stiv aksel. Men er ikke så dum at jeg bytter til det!! modifiserer heller den stvie akselen :thumb Hva tar de østfoldingene for og bytte fra stiv til uavhening da? Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 De jeg kjenner bygger for det meste om 745 / 945 til 965 etc. Har bøyd min stive aksel nå så blir multilink snart :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Krishell: Pris? Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Aner ikke. selger vell mest hele bilder. sjekk mysen bil på finn.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Litt rart den hvite "850'n" med v8 hadde stiv aksel da? som kjørte fra alt egentlig på extreem serien.. :thumb 9" stiv aksling etter det jeg husker..Og rudskogen skal du ha veigrep om du skal kjøre fort! Grunnen til stiv aksling hvis det er en Ford 9" er jo såre enkel... Det er jo for å takle effekten, hvilket en spinkel volvoaksling sikkert aldri ville tålt :D Og det har jo lite med kjøreegenskaper å gjøre ihvertfall :) Og det er vel en grunn til at BMW har delt bakaksel ? Eller ? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.