Heggis Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 hei, jeg har en b230a motor går det an og få litt mer hk i den tenker på og "trimme" den litt med tiden og lurer på hva det vil koste osv og hva deler jeg trenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Heisann Heggis! Du kunne jo skaffet motoren (eller bare turboen) fra en 240 Turbo da.. Er sikkert en eller annen bilopphugger som har noe sånt liggende. Mange hester er det orginalt? 106? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet August 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 tja har vurdert det. men det har seg sån at b230a min er kjørt lide 107000 og er i veldig god stand... så har ikke så lyst og kvitte meg med den men det er helt klart en mulig het med for eks en b21et eller noe turbo oplegg... men det må være mulig og få noe hk ut av min og? takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Originally posted by Heggis tja har vurdert det. men det har seg sån at b230a min er kjørt lide 107000 og er i veldig god stand... så har ikke så lyst og kvitte meg med den men det er helt klart en mulig het med for eks en b21et eller noe turbo oplegg... men det må være mulig og få noe hk ut av min og? takk for svar b230a er innenfor de "svakere" årene, men den tåler mye mer effekt enn de orginale 116hk. (tåler vel 250 MAX) Det er vel enklest å ta kam, grenrør, dobble forgassere, etc. men det blir fort kostende mer enn å kjøpe en annen motor. du kan jo evt bruke en svensk motor som donor. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet August 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 burde jo gå grei ;D takk for svar tenker ikke på mer en 160-180 hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Originally posted by Heggis burde jo gå grei ;D takk for svar tenker ikke på mer en 160-180 hk sjekk på http://www.pvd.no -> pv 16v det er b234 med dobble forgassere. mener han sa den gir ca. 250hk. relativt lett mod. også. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet August 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 glimrende takk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Originally posted by Heggis glimrende takk... ps. del for å stramme reg.rem selges på http://www.ovlov.net koster vel 100$ eller.no du trenger ikke fk blokk.. du kan gjerne bruke b234 blokken, men en fra 1989' og nyere er å foretrekke, da den tåler mer. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet August 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 genialt ! ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet August 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 hvilken kam er mest akuell ? går det an og sette inn trubo ic ? i b230a ? vil jeg få noe ut av det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Originally posted by Heggis hvilken kam er mest akuell ? går det an og sette inn trubo ic ? i b230a ? vil jeg få noe ut av det ? volvo hadde et turbo kit til A motorene. det er da man får AT. det er nok billigere å kjøpe komplett AT motor, enn å kjøpe turbo, turbo manifoil, IC, etc. du kan jo kjøpe feks en AT motor som trenger opppussing? bare den har bra turbo og ic? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet August 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 veldigveldig god ide... skal prøve og snakke med volvo folka her jeg bor.... vet det er en nedi gata som har b230ft ? med ca 250 hk snakke med han en dag takk... for tipset... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg