Gå til innhold

Valg av CD-spiller til bil - lydkvalitet?

Ranger emnet

tommarius

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe bilstereo (CD-spiller og frontsett i første omgang). Jeg har sett på diverse spillere til rundt 1-2k, blant annet Alpine og Pioneer.

Kriterier:

God lyd - design er ikke viktig

AUX-inngang er en fordel, så jeg kan koble til MP3-spilleren min. (Pioneer DEH-P6800MP og Alpine CDA-9852 har ikke AUX-inngang dessverre).

Har merket meg følgende modeller:

Pioneer DEH-P6800MP

Pioneer DEH-P4800MP

Alpine CDA-9852

Alpine CDA-9848

I første omgang tenkte jeg å kjøpe en spiller + et frontsett (Peerless Resolution 6" fra Eltek), før jeg så oppgraderer med sub og forsterker til frontsettet og subben.

Er det noen som har erfaringer fra nevnte spillere, eller andre spillere i den prisklassen som har god lyd?

Og hvor av beløpet sånn ca. går til den integrerte forsterkeren, og er den noe særlig tess lydmessig sett (ikke hvor høyt den spiller) i forhold til en serparat forsterker?

Det som er viktigst er at lydkvaliteten fra pre-out er god.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å kjøpe bilstereo (CD-spiller og frontsett i første omgang). Jeg har sett på diverse spillere til rundt 1-2k, blant annet Alpine og Pioneer.

Kriterier:

God lyd - design er ikke viktig

AUX-inngang er en fordel, så jeg kan koble til MP3-spilleren min. (Pioneer DEH-P6800MP og Alpine CDA-9852 har ikke AUX-inngang dessverre).

Alle Pioneer-spillere med P i modellbetegnelsen før tallene, har AUX ingang via Ip-busen. Kommer du innom, så kan du få se, og høre på de Pioneer spillerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider