Enter Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Har en golf 3 diesel. Nå plutselig idag begynte oljelampa å blinke og ladelampa gløder svakt og turteller sluttet å virke. Er det en slags feilkode for tett oljefilter o.l?Har ikke instruksjonsboken så får ikke svar fra det der. Motoren går like fint som før(ikke ulyder e.l). tips mottas med takk. En annen ting er også at kontrollampa for abssytemet lyser et par sek etter oppstart. mvh. Endre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Det første du kan gjøre er å demontere dekslene rundt instrumentet slik at du kan demontere dette. Kan være noe så enkelt som en liten kontaktfeil til instrumentet, litt elektrorens i kontakten osv anbefales:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Har en golf 3 diesel. Nå plutselig idag begynte oljelampa å blinke og ladelampa gløder svakt og turteller sluttet å virke. Er det en slags feilkode for tett oljefilter o.l?Har ikke instruksjonsboken så får ikke svar fra det der. Motoren går like fint som før(ikke ulyder e.l). tips mottas med takk. En annen ting er også at kontrollampa for abssytemet lyser et par sek etter oppstart. mvh. Endre hadde noe av dette tidligere jeg og. problemet mitt ,var at dynamo var på vei og ta kvelden. var først kun oljelys som lyste, så kom både lade og glødelys. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 hadde noe av dette tidligere jeg og. problemet mitt ,var at dynamo var på vei og ta kvelden. var først kun oljelys som lyste, så kom både lade og glødelys. Det er jeg enig i:) Skjedde samme for meg rett før dynamoen streika:( Å bilen går å går så lenge det er tdk i allefall selv om batteriet er tomt. ser ikke det på dagen om lysa slokner. Jeg skulle starte neste morken å den var DØ som ei sild! Turtelleren går på dynamoen derfor svikter den også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Jepp, det er diodebroa i dynamoen som går når instrumenetet oppfører seg sånn. Hadde samme problemet med Vitoen min her om NATTA. Dynamoen røyk 3 mil hjemmefra. Lysa var svakt med til det var igjen 3 km, heldigvis kunne jeg resten av veien. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg