Turbo_FB Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Du får jekke opp bilen og se etter lekkasjer fra diffene. Sjekk foringer og bærearmer foran. Er kingboltene foran dårlige så må du bytte hele bære armen. 1800x2 kr på mekonomen. Vanlig at et par stag på bakstillingen er dårlige også så sjekk disse. (små stag som står vertikalt). Rust på bakluken er vel så å si orginalt på de bilene der. Få gjerne med deg om den har vært skadet, sjelden de bytter til galvaniserte karroseri deler. Skrur du av inntaks slangen på turbo kan du kjenne om den er noe slarkete. Ellers kan du sjekke ladetrykket da wastegatene sin membran kan ryke. Lader vel rundt 0.7 orginalt. Om du ser oppå wastegaten så er det en umbraco skrue. Er den mye skrudd på så har de tuklet med ladetrykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ringnes racing Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Takk. Det var mange viktige opplysninger for meg og vite. Så det er den umbrako skruen der man justerer ladetrykket altså. Vet om en 5 seter som har gått 188 000km den ser veldig fin ut. Den har jeg fått prutet ned i fra 100 000,- til 85 000.- Takk igjen Du får jekke opp bilen og se etter lekkasjer fra diffene. Sjekk foringer og bærearmer foran. Er kingboltene foran dårlige så må du bytte hele bære armen. 1800x2 kr på mekonomen. Vanlig at et par stag på bakstillingen er dårlige også så sjekk disse. (små stag som står vertikalt). Rust på bakluken er vel så å si orginalt på de bilene der. Få gjerne med deg om den har vært skadet, sjelden de bytter til galvaniserte karroseri deler. Skrur du av inntaks slangen på turbo kan du kjenne om den er noe slarkete. Ellers kan du sjekke ladetrykket da wastegatene sin membran kan ryke. Lader vel rundt 0.7 orginalt. Om du ser oppå wastegaten så er det en umbraco skrue. Er den mye skrudd på så har de tuklet med ladetrykket. Siter Ringnes Nissan 180SX S13.5 DRIFT http://www.ringnesdriftsport.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joacluka Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 S4 skal lade normalt 0,9, eller da 1,9 som måleren viser. Samt så har du denne "forbikjøringsegenskapen" da du trykker gassen helt i bånn. Da skal du vel egentlig lade 1,1. Ellers er vel det meste annet du bør se etter her nevnt. Ellers så er det vel en svakhet på audi generelt i forstillinga. Så det bør jo kanskje tas en titt på. En S4 bruker noe olje. Men hvor mye den skal bruke har jeg ikke snøring på. Jeg veit at jeg etterfylte to ganger i mellom olje skiftene jeg hadde nå sist. (Riktignok gikk det litt for lenge mellom hver skift). Eller så skal oljetrykket ligge på nesten 5 bar oppstart og om jeg ikke husker feil 4 bar til normalt. Skal si fra om jeg kommer på noe mere :) Siter _______________ Audi S4 2,2 1994 BMW 316i 1991 Golf 2 1,6CL 1987 Mitsubishi Galant 2,0 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg