Kid-A Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by texx legger ut ett jeg tok her omdagen :) Helt greit. Som du ser sliter kameraet litt med kontrasten mellom lys og skygge her. Kjekt å vite at kameraer ikke er like bra på kontrast som øyet Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by boXer Hadde ikke noen spess bra bilder å ta av, men tok et bilde fra streetmeet 29.mai. Litt kutting og justering av skarphet. Proff kritikk? :) Veldig friske og fine farger, skarpet opp litt for mye. En anelse mindre busk og mer bil så hadde det vært perfekt! Sånn for eksempel... Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by Bmw345 Har verken photoshop eller noe ordentlig kamera (HP 318), men tok dette bildet i sommer. Må gjerne fikse litt på det de som gidder!? Underksponert (for mørkt) Og få på parklys på bilen så den blir mer levende (kan jo "skru dem på" i photoshop) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by Andy156 Mye fine bilder her ja.. Kuul tråd! :D Tar litt bilder selv, men justerer ikke noe i Photoshop. Kanskje jeg burde prøvd det litt. Her er et av en modellbil som jeg tok. Så det var et par andre som hadde gjort det også. Ble fornøyd med dette. Ikke endret i Photoshop: Bildet er tatt på verandaen på en dag med overskyet vær slik at det ble best mulig lys. Også har jeg brukt et hvitt laken under for å reflektere mest mulig for å lyse opp detaljer. I tillegg ser det litt studio ut. ;) Bra modell! Og helt riktig tenkt med laken og naturlig lys! Ofte vanskelig å få skarpe nok bilder av små ting. Her har du lykkes, selv om det anes at det er mariginalt. Bildet er jo bra nok til at det ved første øyekast ser ut som en virkelig bil! Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by spooz Du må legge ut bildene av 156en som Espen tok, Andy! :) Her er et han tok av min, synes det ble dritbra. Flere bilder Bra! Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by Andy156 OKi, slenger opp et bilde som Espen tok av min bil i fart her også. Ble veldig fornøyd med dette: Flere bilder finnes her! Litt for mye refleks og utbrent i siderutene for min smak, ellers bra! Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by espen Hallo, morsomt at mine bilder dukker opp her :D Tok et bilde i går som ble litt rart men litt tøft også... hva synes dere? Ble kanskje litt sterk kontrast mellom blått xenonlys og gult tunelllys? Kontrasten er helt fin for meg, men jeg synes det er litt for mye overeksponert. Tunellbilder er tøft, og jeg synes som regel det merkelige lyset fra lysrøra bare blir ekstra kuult. Særlig med analogt kamera, som ikke har fargetemperaturmåler:) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by espen Jeg forsøker i tyne maks ut av et Minolta Dimage 7i, det er et 5MP speilreflekskamera med en 28-200mm linse, men ikke på høyde med killerne som har kommet på markedet i høst... jeg får vel ta mer bilder og spare til et D300 :) Espens bilder er bevis på at speilrefleks er en stooor fordel! Har man først speilrefleks og kan å bruke det sånn noenlunde står ingenting i veien for kreativitet og talent. Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by NoLimit kaster ut et bilde jeg tok av bilen tidligere i sommer og. Vet nå at man ikke bør ta bilder av bil på gress for det blir ikke helt "ekte". Men her er det da. :) Litt for skrått for meg, bare litt (har tatt mange sånne skrå bilder sjøl, og noen ganger angrer jeg). Få på lysa på bilen, gjerne bremselys for å få det kraftig nok! Og hengerfeste er stygt:D Ellers bra! Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by Kid-A Kontrasten er helt fin for meg, men jeg synes det er litt for mye overeksponert. Tunellbilder er tøft, og jeg synes som regel det merkelige lyset fra lysrøra bare blir ekstra kuult. Særlig med analogt kamera, som ikke har fargetemperaturmåler:) Takk for rask og konstruktiv tilbakemelding! Jeg synes også kameraet overeksponerer hele tiden, og som du kommenterte til bildet av Andys 156 brenner det samtidig ut veldig lyse områder. Samtidig er det noen ganger en fordel også, her er en annen bil skutt med samme kamera en sommernatt: Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Kaster meg på bølgen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 kast ut noe kommentarer på bildet mitt da! :D Jeg vil også bli flink til å ta bilder!! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by NoLimit kast ut noe kommentarer på bildet mitt da! :D Jeg vil også bli flink til å ta bilder!! hehe Jeg tror han gjorde det akkurat her : Originally posted by Kid-A Originally posted by NoLimit kaster ut et bilde jeg tok av bilen tidligere i sommer og. Vet nå at man ikke bør ta bilder av bil på gress for det blir ikke helt "ekte". Men her er det da. Litt for skrått for meg, bare litt (har tatt mange sånne skrå bilder sjøl, og noen ganger angrer jeg). Få på lysa på bilen, gjerne bremselys for å få det kraftig nok! Og hengerfeste er stygt Ellers bra! Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by Kid-A Litt for skrått for meg, bare litt (har tatt mange sånne skrå bilder sjøl, og noen ganger angrer jeg). Få på lysa på bilen, gjerne bremselys for å få det kraftig nok! Og hengerfeste er stygt:D Ellers bra! hehe.. ja ikke så veldig pent med hengerfeste. Men det er kjekt å ha :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by espen Takk for rask og konstruktiv tilbakemelding! Jeg synes også kameraet overeksponerer hele tiden, og som du kommenterte til bildet av Andys 156 brenner det samtidig ut veldig lyse områder. Samtidig er det noen ganger en fordel også, her er en annen bil skutt med samme kamera en sommernatt: Her er bilen passe skråstilt, i motsetning til No Limit's bilde Synes ikke gress og neon funker sammen, men det er jo en smakssak, stussa en stund på hva det var som "lå" under bilen:) Ville gått nærmere, men det er kanskje åsså en smakssak:) Og det er vel bare å ta alternativeksponeringer for å treffe, dessuten justeres lett en halv blender i PS. Men det var fete farger her. Rødt har jo lett for å "gro igjen" slik at linjene forsvinner. men her var det nok refleks fra det myke lyset til å fremheve linjene akkurat passe. behøver vel egentlig ikke nevne at jeg hater biler på gress:mad: :D Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg