Gå til innhold

Sunny GTi 2.0 - Prosjektet mitt


SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

Jeg har lest gjennom flere tråder her på forumet som handler om bestemte prosjekter. Selv synes jeg det er kult å følge med på hva som blir gjort, og hvordan det gjøres.

 

I det siste har økonomien styrket seg såpass at jeg har råd til å ta tak i Sunnyen min, og fikse den opp litt. Jeg kommer til å ta bilder underveis og legge ut her etterhvert som jeg får gjort ting. Det kan godt hende at det tar en stund mellom hver gang jeg får gjort noe stort, men ting koster.

 

Håper denne tråden kan være interessant for noen. Det finnes tross alt ikke så mange modifiserte sunnyer rundt forbi.

 

Specs:

 

1992 Nissan Sunny GTi 2.0 (Kjøpt i Tyskland i februar)

 

-155.000km

-Orginale GTi Alufelger på vinterhjulene

-15" Rial Alufelger på sommerhjulene

-Aircondition

-Elektriske vinduer

-Sentrallås

-KN-Filter (Innsatsfilter)

-Effektanlegg av ukjent merke

-Gul Wonderbaum som ble fort fjernet

-Ca 150hk

 

Etter papirene klarer den 0-100km/t på 6,8sek orginalt. Toppfarten ble oppgitt av selger til 230km/t på speedoen. Da vi skulle se på den ble det bevist at den ihvertfall kunne passere 220km/t (på speedometeret) :D

 

Legger også ved noen bilder av riskokeren:

 

Lyktespoilerne er bare elektrotape. Jeg mekket det på for å se hvordan den hadde blitt med badboy-look, og om det var verdt det å lage egne lyktespoilere av plast. Hva synes dere?

sunny_1juni.jpg

 

 

Enda et bilde av den:

frasiden.jpg

 

 

Her trengs det virkelig litt arbeid for å få det til å se fint ut. Etter dette bildet ble tatt har jeg gått over mesteparten av motoren med sterk såpe og tannkost(!) for å fjerne all den dritten som lå rundtforbi. Det hjalp virkelig! Jeg har ikke bilder av det enda.

motor.jpg

 

 

Interiøret på den er helt orginalt. Momo ratt, girkule og pedaler vil komme etterhvert. Jeg bestillte alu.matter til den i april, hos CapriZoneTuning, men har enda ikke hørt noe fra dem. Jeg var nede og snakket med ham, og han sa bare at de holdt på å få tak i.. :( Kjipe greier!

Ellers så skal jeg faktisk bytte ut den heftige kassettspilleren med noe som takler CD og mp3.

interior.jpg

 

Selv om det ikke er mye plass i dørene så skal elementene byttes ut med et Pioneer E-Motion frontsett.

doerside_small.jpg

 

Han som hadde bilen før meg hadde selvfølgelig hatt den scvhære hunden sin baki over litt lengre tid. Alt er lysebrunt og skittent. Det er også nesten slitt hull i gulvmatten bak.

bagasjerom.jpg

 

Da vet dere hvordan bilen min ser ut..

De felgene som står på bilen på bildene er vinterfelgene. Jeg skal legge om til sommerfelgene nå i uka. Jeg har ikke gjort det før, da jeg ikke får lappen før i oktober. Bremsekalipperene skal også lakkeres røde når jeg skifter hjul.

 

Listen med ting som skal gjøres ser slik ut nå:

-Sette på ny antenne (den gamle er rustet i to:()

-Stramme dørhengslene (de er rimelig slakke nå)

-Montere hvite blinklys

-Legge om til sommerhjul

-Lakkere kalipperene røde

-Senke 40mm

-Montere stabstag foran

-Skifte olje

-Montere kont filter

 

Utenom dette kommer det nok flere ideer etterhvert. Hvis du har noen tips, så bare skrik ut!

 

Det var alt for i dag.

(Lengste posten jeg har skrevet noengang, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Glemte vel å nevne panseret?

 

Snakket med kompisen min som mente du hadde kjøpt det. At han bare skulle sende det avgårde.

 

Bilen din kommer til å bli skikkelig kul med dette!!

yodude yodude

 

 

Har nå vurdert lik bil selv, men skjønner ikke hvordan man skal få forsikret denne bilen uten å bli flådd!! så sant bilen ikke kan stå på "pappa med 75% bonus". Ikke alle som har den muligheten (meg iberegnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke nevnt noe om panseret nei.. Skulle bare få det på først.

Jack sa at Ekspressgods skulle prøve å hente panseret sist fredag, men hvis de ikke fikk tid, ville de hente det over helgen.

 

*Gleder seg som en unge*

 

Det eneste jeg ikke liker helt, er at folk kommer til å tro at det er en GTi-R. På treff og slikt (les dragrace) vil de tro at det en GTi-R og dermed ikke forstå hvor kjapp den egentlige GTi-R'en er.

Grunnen til at jeg kjøper panseret, egentlig, er fordi det fjerner all tvil om at det kanskje er en mormor-bil som er ute og triller.

 

Etter det jeg har sjekket av forsikring så må jeg ut med 12.000kr hos If (delkasko, 16.000km, 0% bonus) når jeg er atten.

Samme forsikringen kom på 5000kr på faren min, så bilen blir nok ståendes på han.

Er det i det hele tatt noen morsomme biler som er billige å forsikre når du er 18?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at i alle fall jeg skulle gått for en Sunny GTi er at en kompis av meg i sverige har en Sunny GTi-R- Motor liggende. Kan få den for rundt 10000,-norske med turbo og int. men er redd dette er for stort prosjekt. Kanskje dette hadde vært noe for deg. En nyoverhalt SR20DET motor for 10 lapper. Bare å kline rett i, med girkasse og alt. Har hørt med teknisk på Nissan. Eneste ulempe er at du må bruke den girkasse som sitter der og framhjulstrekk, ellers skal alt passe smackkk!!!! si ifra hvis du er int...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette er noe for meg.. enda...

Dette er liksom første bilen min, og vet ikke hvor lurt det er å nærme seg 250hk eller noe da. Jeg får heller se på litt sikt.

 

En mekaniker hos Nissan-forhandleren i området gikk med på å hjelpe meg litt med å fikse noen småting. Han er også sunnyfrelst. Han har nå en blodsenket sunny gti, lakkert ferrarirød, lakkert lister, selvbygd eksosanlegg osv osv osv. Han har også turbo og intercooler liggende til denne, og kommer til å montere det i tiden som kommer. Etter det kom lystgassen sa han. Det er da snakk om 350hk eller noe sånt. :cocain: Kjekt i en liten sunny det!

 

Det er egentlig noe sånt som er planen min etterhvert, men jeg har for lite kunnskaper om det tekniske enda. Håper virkerlig jeg får til noe sånt til slutt uansett! Det hadde jo vært rått!

 

Men takk for tipset uansett!

 

Forresten: Hvor langt var motoren kjørt? Hva er skiftet på den nå? Følger det med girkasse, men jeg må bruke fremhjulstrekken?

(Tror jeg ble litt for interessert nå :D Litt hektet på tanken..)

 

Hva ville forsikringsselskapet sagt om de fant ut at det plutselig var 220hk i bilen og ikke 143?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkingen og polstringen fungerte utmerket! Bra pakket inn med ekstra beskyttelse på hjørner og greier!

Ble stående og snakke med han som leverte panseret.. Stod sikkert i en halv time og snakket om Sunnyen og litt forskjellig :D

Litt kult å treffe andre bilinteresserte rundt forbi!

 

Eneste jeg ikke likte helt med panseret var noen små steinspruter helt fremderst, og rar lakk (sprukken klarlakk?) på det midterste luftinntaket. Ellers så det svært så bra ut..

 

*Gleder meg til å få det på*

 

Vurderer seriøst den motoren også.. Men må tenke litt mer på det.

 

btw: Takk for fleecepleddet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått tatt noen bilder av motoren etter noen timers vask med tannkost og sterk såpe.

Her ser dere hvor mye renere det ble rundt kanten av toppdekselet. De skitne flekkene er etter de skitne fingrene til noen som har sett på den og _måtte_ støtte seg på den når de så nedi. angry

 

etter_vask_01.jpg

 

etter_vask_02.jpg

 

Jeg gnikket også over det jeg klarte nå av andre småting. (grenrør,luftfilterboks, osv osv.)

 

Jeg var også innom Knoks'en i dag og kjøpte denne:

nygrill_01.jpg

 

nygrill_02.jpg

 

Denne grillen skal brukes til et "forsøk" :)

Skal sage bort det midterste området og prøve å legge på glassfiber slik at det bare blir en "ramme" med gitter i.

Skal lage til noe i photoshop som viser hva jeg tenker å gjøre..

Jeg har aldri gjort noe med glassfiber før, så jeg er litt spent på om jeg får det til. Vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår