Gå til innhold

Vann rant inn på passasjerside!

Ranger emnet


pepsi

Anbefalte innlegg

Det regner strutser og kameler i dag. Og bilen sto ute mellom 7 og 3. Når jeg skulle kjøre, så rant det Masse vann inn på passasjersiden.. var midt på e39 så kunne ikke stoppe :P men la en jakke der som tørka opp mesteparten... Fyrte opp varmen osv..

 

Hvordan kom vannet seg inn her? det rant liksom bare en fin liten stråle ned på gulvmatta :/

 

Help me :)

Opel Omega B -1999- 2.0l 16v

På let etter ny motor til denna, har du en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet. Det var dreneringen i brønnen under/forann pollenfilteret til varmapperatet som var tette igjen. det som skjer da er at brønnen fylles opp og vannet renner inn gjennom filteret og inn i cupeen. Du ser det hvis du åpner inn til dette. Denne dreneringen kommer ut innenfor høyre forhjul. Tåpelig plassering spør du meg. prøv å "stak" opp denne. Det er en gummeslange som sitter festet i innerskjermen. du kan ikke ta feil

Opel omega 2.0 16v 1995

Mazda 6 2006

Yamaha virago 750 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvgrinnen er tett,har hatt samme prob. Hvis du tar av hjulet, så tar du en slange eller noe lignede og river litt oppi hullet der vannet skal renne ut. så løsner det opp. Når jeg gjorde det for et år siden noe slikt kom det vel 3 liter vann og masse drit!

 

Men nå står min bil i garsjen hele tida så ;) ikke så mye prob med det lengre:)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, fant ikke noe hull til å stage opp i.. Men var en Plugg, gummiplugg, en tett sådan.. jeg så det rant litt vann rundt den, så jeg plukka ut hele pluggen... Da kom det myyye vann.. Men når det var ferdig med å renne ut, så var det enda mer igjen inni der... Er det et hull lenger nede? hadde ikke tid til å lete mer i dag..

Noen forslag? Forresten, rant ikke vann inn i kupeen i dag på jobb.. sto ute fra 7- 20 ^^

Opel Omega B -1999- 2.0l 16v

På let etter ny motor til denna, har du en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..... Kanskje de har prøvd å endre dette fra 95 mod til 99mod. Jeg er ikke sikker... 95en har i hvertfall en utrolig dårlig patent på dreneringen. Du må bare lete med lys og lykter og legg ut løsningen på nettet hvis du finner den. Det kan være flere som har samme problemet :)

Opel omega 2.0 16v 1995

Mazda 6 2006

Yamaha virago 750 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det har jeg, og det på førersiden og

som sagt ett kjent problem på opel. svigerbrodern har samme problem på vektraen oxo. Men at du får det inn på førersiden får jeg ikke til å harmonert med dreneringen til varmapparatet.... Brønnen på høyre siden skal vell ikke kunne lede vann inn i cupeen?? Det høres mere ut som pakninger??

Opel omega 2.0 16v 1995

Mazda 6 2006

Yamaha virago 750 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår