Gå til innhold

Dårlige drivknuter??

Ranger emnet


Rezern

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden komt en del knakelyder fra fronten en eller annen plass.

Hadde i dag av begge forhjulene og sjekket om det var slark i drivknutene, her fant jeg ca 1mm på hver side(litt vanskelig å måle men kunne se og kjennes slik ut).

Er dette nok slakk til at drivknutene skal være ødelagte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den siste tiden komt en del knakelyder fra fronten en eller annen plass.

Hadde i dag av begge forhjulene og sjekket om det var slark i drivknutene, her fant jeg ca 1mm på hver side(litt vanskelig å måle men kunne se og kjennes slik ut).

Er dette nok slakk til at drivknutene skal være ødelagte??

stå stille, legg over full sving til en side og kjør rundt, da vil det "klakke" om noen drivknuter er ferdig. (husk å sving begge veier for å sjekke begge sider)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være slark i drivknuter på audi; fordi det er mange plasser det er splines,ute ved hjulet,ved drivknuta,ved indre drivknute, å inne på diffensialen. det utjør nokk sikkert minst 1-2mm.det sommheller er spm om. er det NOKK fett i drivknuta.

knakelyder,se på indre innfesting på bærearmen(litt usikker hva bil vi snakker om) kansje det er sprukket der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk knutene ved å gjøre slik poppet sa.

 

og slakk i splines? nei. at det er mange splines ja, men du skal ha drevet trollkjøring på mount everest om det skal oppstå slakk i splines! slakken er i kulene og skåla inni knuten. om det er noe.

 

knakelyder kommer sjeldent fra hjullager, bare jekk opp å turn hjulene, hører du fort om er noen ulyd. slakk i lagre vil ikke gi knakelyd, kan også ha slakk i lager uten at det blir ulyd.

 

vanskelig å stille diagnose uten å ha sett på det. om du ikke finner ut av det, få eventuelt et verksted til å kontrollere bilen. om ikke annet en for sikkerhetsmessige årsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er drivknutene mine,hadde meg en test i dag og ingen stygge lyder.

Men det kan virke som om denne lyden kommer og går som den vil, for den er der ikke hele tiden.Men når den kommer går det en stund før den forsvinner igjen.

Lurte på om det kommer slik knakelyd når indre drivledd er røket,eller vil dette oppføre seg likt som ytre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

audi og forstillinger.. et helvete på jord!

har en 100 2.8 quattro. nytt drivledd ødelagt etter 6mnd. hyler og skraper i svingene.. 2 hjullager ødelagt i samme periode.

inn på verksted.. "blablbalblblbla syt.." får den tilbake.. så er skrapingen i svingene fra drivleddet borte. men no etter 2-3uker kjøring har den samme forbanna lyden komt på motsatt side og det originale drivleddet!!

hva kan de ha byttet om som forårsakte dette og slitasje på leddet? jeg vil ikke ødelegge det andre også!

fyttigrisen jeg hater mekanikere.. bare problemer med alt jeg har gjort, alltid!! grrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår