Krishell Skrevet August 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 zoom zoom: yep. custom bremser hadde vært moro :) har noen ideer på design etc.. men får se hva jeg får tak i. Reodor F: hvor har du fått tak i det? er intresert i slik friksjons plate. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Svinghjulet er et Fidanza og er kjøpt hos KRB. Dersom du skal lage selv så husk friksjonsflate og tannkrans i stål. Vurderte i sin tid å lage alu-svinghjul med utgangspunkt i ei flex-plate fra en automatgiret bil, nettopp for å få tannkransen og innfestingen i veiva, men så dukket dette svinghjulet opp og prisen var slett ikke gæærn, så da slo jeg til med alu-svinghjul og 2-plate clutch som var tilpasset hverandre. (puh, den setningen var lang...) Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Hadde jeg vært deg hadde jeg heller dreid foringer og reimhjul. Litt kjipt hvis skivene sprekker ved nedbremsing. :) Drei deg et ratt da vel. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 du kan dreie bremseskiver til go-karten? :P relativt små, avtakbare(som den over) og koster 3000,- stykket :P Her spiller det heller ingne rolle om de blir sprukket elelr polert, mista sjøl bremsklossene mine i 120km/h, så bremser ekke så vikti:P(parkerte i sandfella ganske bra da ja..) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Hør på Reodor. Dette er bare tull. Men skjønner du interesserer deg for temaet, det er bare bra. Du kan jo kjøpe noen skiver som er større enn de du har og evt. bearbeide dem litt slik at de passer på bilen din. Brembo har tekniske tegninger på alle skivene sine med mål. Dog, bremser er ikke noe man kødder med.. er store krefter i sving. Regner man ut energien som skal overføres til bremsene fra en personbil med litt hastighet så er det snakk om ganske mange kilowatt som skal gå over til varme. PS Reodor! Slike svinghjul har en lei tendens til å løsne fra veiven, dessverre. Vet om flere slike som har gått til helvette på diverse Honda motorer. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Nei, gi'rei a Hondaen. Her har jeg kjøpt meg et sexy svinghjul og så løsner det?! Mener du at aluminiumen separerer der hvor det er festet til veiva, eller at boltene skrur seg ut? På den annen side; trimmede Hondamotorer runder vel 9000 omdr/min, mens min rødstripe skal gå ved ca 7000 omdr/min... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Nei, gi'rei a Hondaen. Her har jeg kjøpt meg et sexy svinghjul og så løsner det?! Mener du at aluminiumen separerer der hvor det er festet til veiva, eller at boltene skrur seg ut? På den annen side; trimmede Hondamotorer runder vel 9000 omdr/min, mens min rødstripe skal gå ved ca 7000 omdr/min... Reodor F Reo, les helt nederst på siden her: http://www.kvien.no/integra/html/mods/action_clutch_and_flywheel/index.htm Og det er flere historier på nettet. Altså, kan godt være ditt svinghjul holder til ditt bruk. Hvem vet. Men min mening er nå at aluminium ikke bør være på en slik plass. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Se der ja, det så litt guffent ut. Spennende å se hvordan det går i mitt tilfelle. Det er noen forskjeller heldigvis, men jeg ser jo at han har et poeng eller to. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626dohc Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 tull.. drei deg lysestake eller noe anna dill.. ekke noe vits i å tenke på eingang.. overlat dette til de som kan det ;) Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Drei deg girspak/kule, håndbrekk, diverse braketter osv. Går maskinfag selv nå (rotet bort noen år), har et motorsykkel prosjekt på gang, skal lage cliponstyre, braketter, og masse deler, er bare til å tenke litt på hvilke deler du kan bytte ut. Lagde denne på 1-2-3 på gk mekk. Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet August 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 girspak var gk øvelser.. fikk en ide om bremse skiver fra lastebil som kunne dreies ned men vet ei. planer om svinghjul er hvertfall i gang :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Rattnav? Vet ikke helt hvilken bil du har, men jeg kunne tenkt meg slik håndbrekk: Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg