kentiver Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Har ganske mye ventilkakling på bilen min, veldig høgt og ganske lenge (4-5 minutt etter jeg starter den når den er kald). Tenkte kanskje jeg skulle bytte ventilene. Noen som har gjort dette og kan fortelle meg litt hvordan det gjøres? Noen ting jeg bør være ekstra ops på?Ser på NBS at de har pakke med 8, og pakke med 10, er det mange på min bil? Ganske sikker på at jeg har hydrauliske. Bilen er en 87Mod 1,8 GL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Du har 8 ventiler, men det er vel ventilløfterne du må bytte for å bli kvitt tikkingen. Skal være hydrauliske løftere, ja. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentiver Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Ja var løftere jeg mente. Så da må jeg bestille: Hvordan er det å bytte dem? Noe spesielt verktøy jeg trenger? Mye arbeid? Skal også bytte toppdekselpakningen i samme slengen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Du tar dem ut ved å ta av kammen og bruke en tang eller sugekopp for å dra de opp. Ligger løst oppå ventil skaftet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentiver Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Ok, hørtes jo ganske greit ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Pass på å være ekstremt nøyaktig med justeringen av registeret etterpå. Ellers vanker det havari. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentiver Skrevet August 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Nå skremte du meg=/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg