volvopiah Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 jeg var ute idag etter å fått fikset eksosanlegget. jeg oppdaget at jeg plutseli lå i 100km/t i 60sonen, lå bak en bil som hold farta... hva kan være feil siden den viser ca. det dobbelte? Er den wire eller el.dreven? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 den er wiredreven! men virker som om det kan være selve instrumentet som har takka for seg desverre Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Er nok selve speedometeret ja. Men dette i seg selv er ikke noe problem hverken å skaffe, eller å bytte. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvopiah Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 den er wiredreven! men virker som om det kan være selve instrumentet som har takka for seg desverre hmm.. har mulighet å få tak i fra en gti 16v til en kompis! går det an å bruke den siden det viser opptil 260km/t? og på min så er det jo 220km/t maks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Er vel bare å bytte eller ta ut ett drev om jeg ikke husker helt feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Er vel bare å bytte eller ta ut ett drev om jeg ikke husker helt feil. trenger ikke en gang og dreve om faktisk :P Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boole Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 hvorfor bytte ut drevene er jo wieren som sier hvor fort det går. det skal jo ikke ha noe betydning. Siter min tråd http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1483143#post1483143 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147741 golf 2 1.8 1991 mod volvo 245 2,3 k 1986 vinter bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 jo, men 2 speedometere som er HELT like i størrelsen og en vaier som bare er plug and play i begge. Det må jo være en drev forskjell der? Ellers tilsier jo all logikk at det blir missvisning. Kan noen forklare meg forskjellen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 om dere har opperert et speedometer! så skjønner dere hva som gjør hva! drevinga på wiren er pga forskjeller i selve girkassa! bak på speedometeret sitter det en magnestisk slure clutch! er denne som tilsier hva slags hastighet som blir vist! jeg kjører på 260kmh speedo i bilen, som opprinnelig har 220.. ved kun å ha bytta skiva og slureclutchen bak der Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg