Stress87 Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 jeg tenkte å lakere den svarte (grå) plast listen helt nederst på bilen min i samme farge som bilen. kan noen komme med tips til hvordan jeg skal gjøre det å gode produkter jeg kan bruke? http://i57.photobucket.com/albums/g225/Stress87/IMG_1173.jpg[/img]"] Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Kjør forvarming på den i 1 time på 80 grader, vask med den tynneren som lakkprodusenten anbefaler til plast rensing, matt ned med en matteduk dynket i siliconfjærner, tørk av etterhvert som du sliper, vask over ighen med den tynneren lakkprodusenten anbefaler til plast rensing, sprøyt på plastprimer, avluft i henhold til lakkprodusentens anbefalinger, sprøyt så på HS slipefyller tilsatt mykningsmiddel i dei antall strøk lakkprodusenten anbefaler for strukturerte detaljer, tørk i anbefalt temp og tid, vent til delene blir kald, slip til det blir slett, vask over med siliconfjærner, støvtørk og sprøyt base i den metode og anbefalte sprøyteganger som produsenten oppgir, avluft og sprøyt klarlakk etter lakkprodusentens anbefaling Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Kjør forvarming på den i 1 time på 80 grader, vask med den tynneren som lakkprodusenten anbefaler til plast rensing, matt ned med en matteduk dynket i siliconfjærner, tørk av etterhvert som du sliper, vask over ighen med den tynneren lakkprodusenten anbefaler til plast rensing, sprøyt på plastprimer, avluft i henhold til lakkprodusentens anbefalinger, sprøyt så på HS slipefyller tilsatt mykningsmiddel i dei antall strøk lakkprodusenten anbefaler for strukturerte detaljer, tørk i anbefalt temp og tid, vent til delene blir kald, slip til det blir slett, vask over med siliconfjærner, støvtørk og sprøyt base i den metode og anbefalte sprøyteganger som produsenten oppgir, avluft og sprøyt klarlakk etter lakkprodusentens anbefaling oy. det var mye greier. hørtes litt avansert ut for en som bare har lakert med vanlig spary boks før. hvor mye tror du en sånn jobb vil koste vist det skal bli gjort av en proff? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Rundt 2000 Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Er ikke så avansert som det har blitt forklart!Det du gjør,demonter delen,såpevask den med varmt vann,vask den godt(bruk gjerne Zalo),så såpesliper(bruk gjerne såpevannet du har fra før av om igjen) du den med en pad(dette er en stålullklut på en måte,hør med ditt lokale skadesenter eller noe i den duren)Er viktig at du padder den nøye i kroker å kriker,er det dårlig grunnarbeid,vil lakken slippe ganske fort.Så skyller du godt av delen og tørk av med pusseskinn e.l. HUSK!!!!!!Den må være knusktørr!!!!!! Så primer du den med plastprimer og lakker delen;) Er ikke så ille,vaskingen tar deg ca 10-15min.Er lakkeringen som tar litt ekstra tid. Vi tar ca. 1500,- for å lakke nedre list/leppe på en personbil. Mvh. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet August 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Er ikke så avansert som det har blitt forklart!Det du gjør,demonter delen,såpevask den med varmt vann,vask den godt(bruk gjerne Zalo),så såpesliper(bruk gjerne såpevannet du har fra før av om igjen) du den med en pad(dette er en stålullklut på en måte,hør med ditt lokale skadesenter eller noe i den duren)Er viktig at du padder den nøye i kroker å kriker,er det dårlig grunnarbeid,vil lakken slippe ganske fort.Så skyller du godt av delen og tørk av med pusseskinn e.l. HUSK!!!!!!Den må være knusktørr!!!!!!Så primer du den med plastprimer og lakker delen;) Er ikke så ille,vaskingen tar deg ca 10-15min.Er lakkeringen som tar litt ekstra tid. Vi tar ca. 1500,- for å lakke nedre list/leppe på en personbil. Mvh. hei... det virket litt enklere. men tror jeg skal vente litt så jeg får kjøpt inn alt jeg skal lakere først så kan jeg lakere alt i samme slengen. Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Kjør forvarming på den i 1 time på 80 grader hvorfor må det forvarmes??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 hvorfor må det forvarmes??? For å få svettet ut slippmidler som blir brukt i produksjonen av delene, og for å svette ut fettstoffer og annet i selve plasten som ikke er så heldigt å ha der når den skal lakkeres Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg