EspenB Skrevet Juli 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2003 Holder på å bygge en Rally G60 motor med T3/T4 turbo. Er det noen som har noen erfaringer å med et slikt bygge som de har lyst å dele? Skal kastes inn i en Mk1 etterhvert som karoseriet blir ferdig. Er litt interessert i valg av kasse, drivverk osv også...... Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Juli 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2003 http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=7806&perpage=15&pagenumber=2 Kanskje dette kan hjelpe litt. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Har såvidt vore borti det der ja. Dumå bygge eitt motorfeste på høgre side(enkelt) ellers passer motoren. Turbomanifold har GIK, KRB og vwturbo.com eller bygge sjøl. t4 blir trangt, få fram med slegga og ordne torpedon. Om du fikk med IC fra rallye så bruk den, corrado og passat IC er for liten. Grå dyser er 350cc og grønne er 240cc, kva har du? SNS chip anbefales. Drivverk bør du gå for g60 kasse med LSD, da må du bygge festene sjøl og bruke dei kraftige drivakslingane(goff2gti/16v/g60) Ein grunn til det er at du får plass til 4" downpipe, med gti kasse får du på 2".... Og så må du ikkje bomme når du legg opp vatnslanger :mad: Du kan jo ringe om du lurer på meir 97573588 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet August 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Hadde en 91 g60 med 220hk tidligere, og der kuste jeg tre kasser, så jeg har ikke så forferdlig stor tro på den. Men lurte på kassen fra en TD eller noe slikt, selvf. med Quaife LSD, ellers er jo hele prosjektet bortkastet:) Det står 240cc dyser i nå, men skal bytte disse. Lurte på å bruke g60 styringen, men regner med det blir datasprut istedet. ICèn til Rallyen er til salgs, gjerne med radiator. Kommer aldri til å få plass til den uten å måtte forlenge bilen med en halv meter.... Corrado kjøler er utelukket, men lurte på noe fra S2 eller cosse.... Ikke umulig jeg slår på tråden når jeg kommer hjem fra jobb en gang i neste uke...... Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 g60 med 220hk? javel...... g60 kasse i bra stand tåler fint 250hk om du ikkje mishandler den, 280-300med quaife diff.(da kan du mishandle) TD kasse så har du masse stag og tjafs som står i vegen for downpipe. Datasprut er lurt. Selvfølgelig er det plass til rallye IC, har jo større enn det i min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Men kva skal du ha for IC`n da? ring meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet August 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Finner bilder av gamlebilen her: http://www.vwteamgti.com/medlemmer/espenb/EspenB.htm Bilder er tatt før motorbygging og girkasseknus. Sidene er ikke oppdatert på leeeeenge. Men er nysgjerrig på åssen du fikk en rallykjøler ned i en golf1.....? Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Hadde IC fra industriaggregat på 600hk. Den er like høg og brei som rallyekjøler, men 2,5cm tjukkere. http://www.stegegjerdet.da.ru/ (jallasport) Kva gjorde du for å få 220hk med g-lader? Skal liksom litt til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet August 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Ringte Bahnbrenner i USA. Det hjelper. Ny RS portet G-lader 65mm drev 260/268 asymetrisk kam Stage 4 chip Porsche 944 bensintrykk.reg. JT-grenrør m/2.5 og 3" eksos Jiro-valve(kule vent. etter ISV) Moddet map sensor av Nohrspeed Kommer ikke på noe mer jeg.... Dette ga ca 220hk og 330nM ved ca 1.2 bar Funket veldig bra det! Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Eg hadde 220hk og270nm ved 1,4bar. Da leana den ut, fekk ikkje bensin over 5800 o/min. Kanskje litt meir og hente men det fekk eg aldri sjekka. 204hk ved 1.0bar. (det var med turbo og feilkobla vatnslanger *banne*) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet August 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Her et power plot for en av turene på rulle. viser et resultat på: 216 bhp 243 lbft = 329Nm Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Heh, ser bra ut det der. Ikkje verst å få slik effekt med g-lader. Men kvifor daler dreiemomentet etter maks? Dei fleste g-60 momentkurver ligg flat fra 3-6000 o/min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet August 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Aner ikke hvorfor det detter jeg...... Kan være det har forandret seg etter justeringer osv..... Har vært kjør på rulle flere ganger, men har ikke de kurvene.. Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.