Gå til innhold

Spørsmål om Nissan Patrol.

Ranger emnet

high octane

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg holder på å skal selge mercedesen min, og tror jeg kommer til å kjøpe en Nissan patrol i stede.

Er det et bra kjøp?

Tenker da på 3,3 td. motoren.

Er de motorene robuste?

Tåler de å gå langt?

Kom med innspill!!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 3.3TD og er kjempefornøyd med den. Den har trillet ca 318000km nå.

Når jeg kjøpte den hadde den gått 304000 og alt jeg har gjort med den er å skifte et batteri, varmeapparat motor og tatt to oljeskift:)

Motorene går evig hvis de får litt stell og ikke blir kjørt hardt når de er kalde osv. Min er til salgs forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 3.3TD og er kjempefornøyd med den. Den har trillet ca 318000km nå.

Når jeg kjøpte den hadde den gått 304000 og alt jeg har gjort med den er å skifte et batteri, varmeapparat motor og tatt to oljeskift:)

Motorene går evig hvis de får litt stell og ikke blir kjørt hardt når de er kalde osv. Min er til salgs forresten:)

Noe bilder eller prisantydning eller noe sånnt?

kanskje jeg er interessert.

Offtopic: var den audi 200`n i Surnadal for noen uker siden?

Mener jeg så den på gatebiltreffet der.(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste gangen jeg har målt den var når jeg henten 200`n på henger fra verdalen etter et lite intercooler-haveri. Da brukte jeg 300 kroner i diesel fra stjørdal til overdal og tilbake igjen. Tror det kom på ca 2.5l på mila:)

Mener den bruker mindre diesek på bykjøring enn landeveiskjøring, fordi den ligger så høyt på turtall hvis du skal ligge i f.eks 100-110.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patrol er gode biler, eneste minuset er at de ruster FORT og MYE!

Mhm, vet.

Tror kanskje det finnes flere andre dieselbiler i 40.000kr+ klassen, enn en gammel japansk 4x4 også da.

Mulig jeg ender opp med en BMW 525/524TD i stedenfor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadern hadde en slik 3.3 td, super roof. Han kjørte den vel ca 400 000 i den tiden han hadde den, og han var så og si aldri plaget. Den gikk og gikk, og gikk! Han kjørte den på litt under literen, da med ren baktrekk. Altså koblet ut diff framme(?), mulig det blir feil forklart, men man gikk ivertfall fram og skrudde på noe senter i felgen slik at den ikke dro med seg akslingene ut dit ;) Eller noe i den duren..

Krute god bil! Og den gikk like godt og pent etter nesten 500 000 på telleren. rust var det, men ikke over hjulbuer og slikt der de vanligvis ruster, men i "takrennene"...

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider