Eirik jarl Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 hei jeg har en del små rust her og der på min vectra som jeg må ta før vintren kommer! og jeg lurer på hva slags rustbeskytelse dere har, etter dere har pussa rust..?. er Brunox bra som man får på torshov? eller http://www.rustbullet.no ,noen som har prøvd denne ? hva slags verktøy bruker dere på å skrape rust ? Siter Opel Vectra A 2.0i 8v 90 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Beste for å fjerne rust er nok sandblåsning. Bare med å pusse så drar du sammen porene istedet for å trenge ned i de med sandblåsning. Evt er å kappe og sveise i, men det brukes mest ved rusthull... Blanding av arcanol og owatrol olje er ganske effektiv. Olja trenger ned i porene og arcanolen stivner. Andre midler har jeg ikke noen erfaring med men er nok mye bra ute og går. Syregrunning etter sandblåsning er vel mest hensiktsmessig Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik jarl Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 har ikke arcanol silicon i seg ? Siter Opel Vectra A 2.0i 8v 90 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg