Gå til innhold

Bil til "kresne" meg...

Ranger emnet


Frk. Hagen

Anbefalte innlegg

Tja, hvor skal jeg begynne.. Jeg skal begynne å øvelseskjøre for fullt nå og trenger en bil. Fra for har jeg kjørt en drøm av en peugeot 406 -97 mod. Så nå har den store biljakten begynt for fult. Jeg har funnet ut at bilsmaken min er heller komplisert.. Så jeg er forberedt på å style den hvis jeg skal overleve synet:rolleyes:

 

Mildt sagt er jeg forelsket i Peugeoten jeg alt har kjørt, både kjøreegenskapene og (utrolig nok) ekstriøret. MEN det er j* mye tull med det elektriske, så den vil jeg ikke ha...*Tror jeg*

 

Noen stikkord som kan veillede/villede:

-Jeg kan punge ut ca 50 000 (da jeg regner med å fikse endel på den..)

-Jeg liker romper så det er uaktuelt med noen polo +++ Digger ass'n til audi 95 + modellene. (Men jeg har ikke hørt noe positivt om audi, så nei takk)

-Bilen skal lakkeres rosa/serise så den kan gjerne ha maskuline linjer for å stabilisere utrykket litt.

-Ellers vil jeg ha den finest mulig i interiøret og den må inneholde airbag foran.

-Og billigst mulig i drift.

-Personbil

 

(Kriteriene er nok på grunnlaget av peugeoten ser jeg.. ooops dah...)

 

Åpen for alle forslag :)

 

Tusen takk for all evt hjelp og post gjerne bilder av ulike muligheter ;)

 

-Amy

Wrom-Wroom-Wrooom- Yyyyyyyyyyy-BANG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk for all hjelp:): Det har kommet inn gode forslag og akkurat civic'n skal jeg sjekke ut nærmere. Jeg har bare sett løst på biler hele tiden, men nå har alvoret begynt og jeg klarer ikke å se mulighetene i hver bil...

 

Ellers var lilla-fargen på de to siste helt nydelig! Noe slik jeg kunne tenkt meg :thumb

 

Det gikk fra en favoritt til 3- så gratulerer karer, jeg er alt på gli:D:

 

-Ps hvordan er honda'en å kjøre? Og er det mye feil ved den?

Wrom-Wroom-Wrooom- Yyyyyyyyyyy-BANG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ps hvordan er honda'en å kjøre? Og er det mye feil ved den?

 

Honda'n er veldig lett å kjøre, sett deg bak rattet en gang, å du får aldri no problem..

 

Jeg har aldri hatt honda, men flere kamerater som har/hatt, å det er veldig lite problemer.. Eneste på de tidlige modellene er jo rust som alle 15-17 år gamle biler..

 

Deletilgangen er stor og forholdsvis billig, å forsikring er ikke så ille!

 

Kjøper du en civiv i bra stand, så haru bil framover:):hello:

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda'n er veldig lett å kjøre, sett deg bak rattet en gang, å du får aldri no problem..

 

Jeg har aldri hatt honda, men flere kamerater som har/hatt, å det er veldig lite problemer.. Eneste på de tidlige modellene er jo rust som alle 15-17 år gamle biler..

 

Deletilgangen er stor og forholdsvis billig, å forsikring er ikke så ille!

 

Kjøper du en civiv i bra stand, så haru bil framover:):hello:

 

Det hørtes søren meg bra ut! Da skal madamen ut og lete:happyhappy:

Wrom-Wroom-Wrooom- Yyyyyyyyyyy-BANG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen som har erfaring med Peugeoten? Jeg har sansen for den både med tanke på diesel og sikkerhet..

 

Uten at jeg skal få på meg for mange pug fans, så skal det sies at de sliter litt med rust å det elektriske.. skyt meg om det er feil, men etter hva jeg har hørt lest, så er dette et problem..

 

Ærlig talt frøken, så tror jeg civc er noe for deg, finner du dem i 2dørs med rompe, da har du en fin bil som holder lenge hvis den er i god stand:)

 

Å en liten påminnelse til alle: Sprut regn, lang nedover bakke med fotgjenger felt i bånn og litt breie dekk, brems så tidlig som mulig... jeg må ha ny frontfanger:( Vannplaning er no dritt! Sorry for OT!

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg skal få på meg for mange pug fans, så skal det sies at de sliter litt med rust å det elektriske.. skyt meg om det er feil, men etter hva jeg har hørt lest, så er dette et problem..

 

Ærlig talt frøken, så tror jeg civc er noe for deg, finner du dem i 2dørs med rompe, da har du en fin bil som holder lenge hvis den er i god stand:)

 

Å en liten påminnelse til alle: Sprut regn, lang nedover bakke med fotgjenger felt i bånn og litt breie dekk, brems så tidlig som mulig... jeg må ha ny frontfanger:( Vannplaning er no dritt! Sorry for OT!

 

 

Jeg skal ikke skyte deg, men i familien har vi hatt tilsammen 8 stk Peugeot 406 1 stk 605, 1stk 309, 1 stk 407 og 1 stk 607 så jeg har litt greie på disse bilene.

 

Du sier at disse sliter med rust??, hva slags Peugeot har de hatt de som sier det?

En 20år gammel 205?

Det har ikke vært noe rust på noen av de Peugeotene vi har hatt, Peugeotene er vel galavniserte nå (det var de vel også på tidlig 90tallet som jeg har forstått), det er litt på 605en pågrunn av skade som har ripet opp lakken.

 

Og jeg har heller aldri hatt noe særlig trøbbel med det elektriske, eneste er at setevarmen har kuttet ut, men det er bare å klippe ledningen under setet og lodde på nytt. Ikke akkurat store jobben.

 

Jeg er ingen Peugeotfanatiker selv om det ser slik ut, jeg kunne godt tenkt meg andre biler, men siden bror min er Peugeotmekaniker er det ganske lønnsomt å ha slik bil.

 

Jeg kan i allefall anbefale Peugeot 406, det er vel den som er mest interessant av de jeg har erfaring med her med tanke på pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår