Gå til innhold

hjemmesub tok kvelden

Ranger emnet


RuuDpus

Anbefalte innlegg

Heisann!

Beklager å poste et spm om hjemmeanlegg, men jeg prøver hvertfall, så får vi se...

 

Har akkurat flytta til Lillehammer, og når jeg skulle koble opp anlegget mitt funka ikke basskassa lenger... er en billig eltaxkasse bare, men den er kun ett par mnd gammal. Det kommer lyd når jeg slår av og på strømmen, men utenom det er den helt stille... eller, det er BIIIIIITTTTTELITT lyd i den som man kjenner når man holder handa på elementet... Har kobla den med en kabel fra input på basskassa til "sw" utgangen på forsterkeren... har lite tro på at det har skjedd så mye galt på veien, for den har stått 100%stille... tror jeg...

 

Takk for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er innstillingene på subbforsterkeren/ forsterkeren? er begge endene av subkabelen koblet riktig? er kabelen tilkoblet utgangen fra forsterkeren og in på subforsterkeren.

 

 

De skal være koblet riktig... er ikke så mange alternativer.. er jo bare en sånn ledning du har 3 av på tv istedefor scart, så er det bare den ene ledningen istedefor 3... så den kan jo bare kobles på en måte...ja, input på subforsterkeren og output på forsterkeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Les manualen til forsterkern

2: Sett Low Pass på suben til ~60 alt over er egentlig mat for fronthøyttalerne.

3: Koble opp alt på nytt. Dobbeltsjekk!

 

Om dette ikke gir resultater; ta med suben til en kompis med sub som virker og koble til suben din på på hans utgang med den nye signalkabelen.

Du kan jo også koble den til signalkabelen som går til subforsterkern i bilen vettu. Husk å sette i støpselet for Eltaxen ;)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ach sceisse :D:

Men prøv å koble CD/DVD spillern direkte til suben med signalkabelen som går inn i forsterkeren. Samme om det er høyre eller venstre kanal og delefilteret på suben skulle ta av for de høye frekvensene. Da vil du iallefall få vite om den funker eller ikke.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår