Gå til innhold

_Min E36, 91' 318i "Black Diamond"_

Ranger emnet


LaZerBeam

Anbefalte innlegg

Er nå blitt BMW-eier, kjøpte meg en svart 1991 318i sedan for et par uker siden.

Bilen var dønn orginal, med unntak av M-fjærer foran og M-foringer i forstilling.

Importert fra Belgia i 2004, så den er ikke plaga med rust. Eneste rusta er foran på kanalen pga steinsprut, og et par brune prikker på lista under bagasjelokket.

Den har nå gått 202.000 km.

Reg.reima skal straks byttes, samme med frontrute som har en diger sprekk.

Har sportsete på sjåførsida, vet ikke om dette er orginalt.

 

Slik så den ut da jeg kjøpte den:

 

DSCN1170.jpg

 

Bilen skal pyntes på fremover, får se hva det blir til av lykter og styling. Skal holde den clean, ikke noe ekstreme bodykits, cupwings og sånt stæsj. Mer info kommer...

- 91' BMW 318 sedan

x 90' VW Golf GL

x 87' Mazda 323 GTi (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg fort for å finne noen fine felger, er ikke aktuelt å kjøre rundt med plasthjul.

Fant noen pent brukte RH ZW1-felger på finn.no (Cristalex.net). Dro til Sandefjord for noen dager siden å kjøpte dem.

Felgene er 2-delte skrudde, 17" med 225/45 Bridgestone dekk. 8" bredde. Felgene er meget dyre nye, ifølge prislistene til nordisk felgimport koster hver felg 4.400 eksl.mva.

 

DSCN1171.jpg

 

DSCN1172.jpg

- 91' BMW 318 sedan

x 90' VW Golf GL

x 87' Mazda 323 GTi (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort de siste dagene:

- Bytta olje og oljefilter og tennplugger

- Polert bilen

- Fjerna 318i-emblemet på bakluka

 

Bilen bakfra:

 

DSCN1175.jpg

 

Er nå såvidt igang med å montere anlegg, bruker det jeg hadde i gamlebilen, golf 2. Spent på om det blir noe særlig bass inni bilen men, får se etterhvert.

Er JBL 12" i lukket kasse, og 4-kanal JBL forsterker på 600W. Har også JBL 6,5" frontsett, men vet ikke om jeg får brukt det foran uten voldsom ombygging

Bilde av bagasjerommet foreløpig:

 

DSCN1176.jpg

- 91' BMW 318 sedan

x 90' VW Golf GL

x 87' Mazda 323 GTi (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

På tide med en oppdatering her. Siden sist har bilen har vært en tur på BMW i Tønsberg og fått ny reg.reim og frontrute. Har også fått montert inn nytt frontsett, Focal 130 A1 som drives av forsterkeren i bagasjerommet.

Fant for en stund siden en lakkert bakfanger med Rieger M3-innsats på bimmers.no, så dro og kjøpte denne på torsdag, og monterte den i hælja. Grei jobb som var gjort på en times tid. Ble mye penere, så da er det bare å få lakkert kanalene, og gjøre noe med frontfangeren. Blir vel innkjøp av M-tech fangeren.

Bilen bakfra, legg merker til den flotte kromma endetuten :)

 

DSCN1403.JPG

- 91' BMW 318 sedan

x 90' VW Golf GL

x 87' Mazda 323 GTi (R.I.P.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår