Gå til innhold

eddietion : Volvo S60 T5 - Prosjekt Black Eddietion

Ranger emnet


Rebel

Anbefalte innlegg

Hallois dere..

 

Da har tiden kommet for å ta i bruk en 2001 modell Volvo S60 T5!

Kjøpte denne hos en hyggelig kar utenfor Moss.

Må si jeg digger denne så langt! En verdig erstatning til en V70R (Gammel type) Laserblå.. fatality

 

Litt om bilen; denne kom til Norge fra Italia i 2005. Har en turbomatet rekkefemmer som skal yte 250hk.. og de virker! Bilen har sportsunderstell, er i tillegg senket 25mm. Alt av fangere og lister er lakkert i bilens farge. Ett bra utgangspunkt etter min mening.. :)

 

Noe av utstyret:

 

  • El vinduer
  • El speil
  • Delskinn Sort/grå
  • Manuell gearkasse m/ Spaceball
  • ECC
  • Cruisecontrol
  • Kjørecomputer
  • Volvo HU-603 Stereo

 

Det er en del planer for bilen, skla ikke avsløre så mye enda, lar heller tråden og bildene tale for seg underveis! :)

 

Tisp og ideer mottaes med største takk! Evt. andre kommentarer kan legges her eller send en melding..

 

Sjåast!

 

IMG_0442.jpg

 

IMG_0448.jpg

Rebel

 

2001 S60 2,0T (tilsalgs)

2000 V70R AWD Laserblå (soon2come)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Halla..

 

Den hadde 265hk, men det for å kompensere for automat og AWD, så var vel sikkert ikke mer enn 250 på hjulene kanskje?! Men denne T5'en går bedre, er lettere og har bedre kjøreegenskaper.. så ingen dårlig erstatning! :)

Rebel

 

2001 S60 2,0T (tilsalgs)

2000 V70R AWD Laserblå (soon2come)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R'en har jeg ikke solgt, men hevet kjøpet på den..

 

Veldig fornøyd med bilen jeg har nå, den virker veldig bra!

 

De logoene fikk jeg av en kompis. Men driver å skal få trykket opp noen nye.. ;)

 

Fikk hentet BSR filteret på Posten i dag.. også satt jeg inn Xenon kit'et også.. Hjalp en del! Fikk opp feilmelding på lysene, men det fikser jeg i morgen eller noe.. Bilen skjønner ikke at det er forskjellig styrke på Halogen og Xenon..

 

IMG_4604.jpg

 

Ferdig montert (mobilkamera, glemte å ta bilder med skikkelig kameraet)

 

Bilde002.jpg

 

Ble skikkelig bra lyd, fra turbosuget og en bra poffing ved oppslipp av gassen.. artig.. :) Skal iflg BSR gi 4-8 hk mer.. vet ikke om jeg merket at det ble mer sprut i bilen men litt ble det vel..

 

 

:offtopic

 

Og mens vi er inne på S60, så har vi en rakker her..

Mørk grå S60 2,5T AWD. Regnr DL 11310, LED lamper på fangersidene foran og bak, antenne på høyre skjerm og de lille vinduene på bakdørene er helt sotet.. Kameraet sitter på høyresiden av innerspeilet.. MYE på E6 og E18 ut/inn av Oslo.. Møtte denne i dag ved Furuset..

 

IMG_4616.jpg

Rebel

 

2001 S60 2,0T (tilsalgs)

2000 V70R AWD Laserblå (soon2come)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) hvor mye betalte du for t5en ? eg er også på jakt etter ny bil etter at eg solgte min gamle s40T !

Har bestemt meg for at det skal vere en svart s60! venter bare på å finne en som har alt utstyret eg ønsker :)

 

Jeg havnet under 300' for denne. Den har akkurat rundet 60' km.

Greit med utstyr. Kommer nok til å ettermontere noe mer etterhvert.

 

Utstyret og svarte modeller er det vel nok av, er vel heller det å finne rett bil med rett motor som blir vanskelig :)

 

Men lykke til i jakten!

Rebel

 

2001 S60 2,0T (tilsalgs)

2000 V70R AWD Laserblå (soon2come)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår