RX-7 Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Hva vet du om d da? Har du hatt en bil med wankel før? Wankelmotorene som sitter i RX-8 og Cosmo skal holde i 200 000 km før man kan tenke på å øverhale motoren. Som sagt, når man forstår åssen wankelmotoren er og virker, så skjønner man at d egentlig ikke er snakk om noe dårlig kvalitet. Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 242 er mitt råd Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Originally posted by RX-7 Det er bare at motorene ikke holder like bra som vanlige, og når man skjønner åssen en wankelmotor fungerer, så skjønner man fort hvorfor. Originally posted by RX-7 når man forstår åssen wankelmotoren er og virker, så skjønner man at d egentlig ikke er snakk om noe dårlig kvalitet. Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Det er fortsatt ikke snakk om dårlig kvalitet...:op Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 jeg har en BMW 323i du kan kjøpe av meg for 8.000kr. :) skal bare bytte en ventil løfter så er den go som faen. 150hk på den! :) volvo er homse bil! hvem faen liker å legge seg bredt 50m før svingen bare for at den lange snuta skal komme i riktig posisjon?? stygge og ekle er dem å kjøre å... har prøvd en del volvoer... dem er ikke behagelige å site i før du har satt inn rally seter og bytta ut det helvetes rattet... selv der har mange andre biler slått volvo i komfor:) Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Originally posted by RX-7 Hva vet du om d da? Har du hatt en bil med wankel før? Wankelmotorene som sitter i RX-8 og Cosmo skal holde i 200 000 km før man kan tenke på å øverhale motoren. Som sagt, når man forstår åssen wankelmotoren er og virker, så skjønner man at d egentlig ikke er snakk om noe dårlig kvalitet. 200kkm er da INGENTING, da er motorene i andre biler akkurat innkjørt liksom. For mitt vedkommende ville det der blitt til at motoren måtte ut ca hvert 3. år.. Det er uholdbart! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 sierra "coupe" er stygge uansett hva du gjør med dem.. sedan er nå litt finere.. sierra generelt er jævli svakt.. selv på vinter og på grus så sliter den med å sleppe hjula... 2.0l forgasser motoren er SLØV!... skaff deg heller en BMW e30 kaross 320 ++ da har du i det minste 6 cyl å leke med... og svakeste motor har ca 120hk... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Originally posted by Ascona 200kkm er da INGENTING, da er motorene i andre biler akkurat innkjørt liksom. For mitt vedkommende ville det der blitt til at motoren måtte ut ca hvert 3. år.. Det er uholdbart! innkjørt meg i ræva... de fleste motorer begynner å trenger utbytte av alle slags deler ved ca 200.000... men som sagt er spm, HVORDAN bilen er kjørt.. historien har mye å si.. mange som skryter at traktor volvo 240 lever optil 500.000km + + .... gjør dem sikkert... men dem hakke effekt på kjerra etter 150.000 en gang!.. hva med 240 tic?... den er jo dau ved den KM/stand Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 En org 240 holder lenge pga at den ikke har effekt i motoren og drivverk er overdimensjonert.. Ikke spesielt spennende biler og jeg vet hvor dårlig selv en 240 tic går.... en trimmet en er en annen sak.... for meg er en volvo en kjiip bil.. ser ut som de har laget en kasse rundt motor og intetiør... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Originally posted by rdl sierra "coupe" er stygge uansett hva du gjør med dem.. sedan er nå litt finere.. en org rs 500 eller en vinge cossie er ikke stygg da, hvis en tenker på når den ble konstruert... :) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Originally posted by rdl innkjørt meg i ræva... de fleste motorer begynner å trenger utbytte av alle slags deler ved ca 200.000... men som sagt er spm, HVORDAN bilen er kjørt.. historien har mye å si.. mange som skryter at traktor volvo 240 lever optil 500.000km + + .... gjør dem sikkert... men dem hakke effekt på kjerra etter 150.000 en gang!.. hva med 240 tic?... den er jo dau ved den KM/stand Jeg hadde en 240 med en lettere trimmet B230E, denne motoren var levert til snuten i Sverige i 1986, og leverte mellom 170 og 180hk vil jeg anta i 1998.. Ellers kan jeg jo nevne en Volvo 740 TIC jeg hadde, med B230ET motor, originalt 182hk, denne hadde 236hk (målt i benk), dette var i 2001.. Den hadde gått ca 280000km tror jeg vet var.. Og jeg kjenner til 2 stk 740TIC 86 modeller som ble kjøpt inn hos Isberg samtidig, som begge rullet over 1 mill uten bytte av noe som helst av motordeler. 850en jeg hadde gikk 405kkm før jeg solgte den, og går såvidt jeg vet bra fortsatt.. Vet også om flere som har rundet 1 mill uten problemer, og en som måtte få en full overhaling allerede på 615kkm, fordi reg.reima hadde en svakhet som førte til at den røyk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Originally posted by Ascona Og jeg kjenner til 2 stk 740TIC 86 modeller som ble kjøpt inn hos Isberg samtidig, som begge rullet over 1 mill uten bytte av noe som helst av motordeler. Haha! Jeg liker 740 TIC, og kunne tenkt meg en sånn bil. Men den der tror jeg "uhyggelig" lite på.:D Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet August 1, 2003 Rapporter Share Skrevet August 1, 2003 Originally posted by RX-7 Haha! Jeg liker 740 TIC, og kunne tenkt meg en sånn bil. Men den der tror jeg "uhyggelig" lite på.:D Jaja, du får tro hva du vil.. Begge gikk som taxi i Oslo fra 1986 til godt utpå 90tallet, og hadde samme eier. Den ene har fått byttet motor og girkasse da, fordi en slektning av eieren skulle overta bilen, men det var ikke nødvendig å bytte av den grunn, motoren som satt i står i dag i en 240, uten å ha blitt overhalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.