Gå til innhold

Dagens beste spørsmål...

Ranger emnet


Rockford Seat

Anbefalte innlegg

Jeg satt inn noe stereo i en bil i dag og eieren av bilen kom med følgende spørsmål:

 

Person: Har jeg forstått det rett hvis bassbølgene (frekvensene) kommer bakfra i bilen min ?? (bassene står bak i bilen og det høres også sånn ut)

Meg: ja

Person: Hvis jeg rygger skikkelig kjapt, kommer bølgene forte frem slik at det spiller høyere ???

Meg: øh....

 

Noen andre med noen gullkorn ?

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da du skulle dratt frem en bok om bølgeteori og forklart at om han sto utenfor bilen når den kom mot ham i høy fart ville en fått en fortetning av lydbølgene som både ville hevet frekvensen og lydtrykket. Ørlite.

Og så kunne han nytt det melankolske ulet av dopplereffekten idet bilen passerte som bonus :D

 

Tipsa en gang en fyr om at han kunne koble et 9v batteri tl høyttalerkablene og bruke "slikkepåmetoden" for å finne ut hvilken ledning som var hva etter hektisk samrør av kabling. Det var null lyspærer eller multimeter å oppdrive.

Det neste jeg hører om den saken er at han jaggu ikke hadde 9V batteri heller, men han er ikke så uglup den karen for han har et gammelt bilbatteri stående. 4V fra eller til ikke sant...

 

Kan du si brannsår på tunga, hæhæhæ :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt inn noe stereo i en bil i dag og eieren av bilen kom med følgende spørsmål:

 

Person: Har jeg forstått det rett hvis bassbølgene (frekvensene) kommer bakfra i bilen min ?? (bassene står bak i bilen og det høres også sånn ut)

Meg: ja

Person: Hvis jeg rygger skikkelig kjapt, kommer bølgene forte frem slik at det spiller høyere ???

Meg: øh....

 

Noen andre med noen gullkorn ?

Jæ........lig bra.hahahahahahahaha:pray :pray :pray

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår