Gå til innhold

Mer futt i TDK

Ranger emnet


VW G3 TDK

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har i det siste studert quiden på forumet om å få mer futt i TDK motorene.. altså stille diesel trykk og turbo trykk.. Dette ser rimelig enkelt ut, når jeg studerer bildene på forumet og tar en titt ned i motorrommet.. men va kan gå galt? er dette en stor risiko, og hvor mye øker man effekten omtrent?

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har oppskrudd diesel trykk og IC, hjelper vel rundt 25hk tipper jeg.. er ikke sikker, bare noe jeg har hørt :)

 

men er langt ifra å kjøre en rakett:)

 

hehe skjønner.. med det hjelper jo ganske mye da.. hehe ingen rakett nei men faen så billig å kjøre:D

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justere torbotrykket oxo pluss dieseltrykket og intercooler da er det ikke langt fra 100 hk nei.. er jo en viss risiko for motoren sin del. men har man turbo trykks måler og gir den rett i underkant av 1 bar er sjangsen mindre for at noe kan gå galt.. Tror de fleste som har tdk har skrudd litt ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justere torbotrykket oxo pluss dieseltrykket og intercooler da er det ikke langt fra 100 hk nei.. er jo en viss risiko for motoren sin del. men har man turbo trykks måler og gir den rett i underkant av 1 bar er sjangsen mindre for at noe kan gå galt.. Tror de fleste som har tdk har skrudd litt ja..

 

 

var det jeg mente, min lader 1,1 bar :)

 

og er vel oppimot 100hk

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ene fra moelv på forumet her, skrudde jo feil veg eller noe.

Da kvelda motoren ;p

Feil vei? Dere må virkelig ha misforstått :P Mata på diesel som bare det jeg, men jeg justerte også timinga på pumpa (som tenninga på en bensinbil), å det er ikke noe å anbefale. Timinga går forøvrig på de skruene som har hodet oppover på baksiden av pumpa. Ikke rør dem.

 

Juster opp diesel på justerskruen, ned tomgang med den andre. Dersom du har justert opp mye så må du slippe tomgangen ned igjen ved å flytte hele armen.

 

Grunnen til at jeg i mitt tilfelle turte å prøve meg frem av nysgjerrighet å justere dieselpumpens timing var at jeg skulle parkere bilen for renovering uansett (det er det som skjer nå). Planen var at bilen ALDRI skulle ha TDK-motor etter renovering. Planen jeg la var VR6-Turbo med nye stempler, råder etc. datasprut, t3 el t4 etc, men nå lurer jeg faktisk på heller å ta inn en Golf 4 med 1.9TDI PD 150 hk. Man får jo chip for ca 190hk og 420nm til denne, pluss en passelig stor cooler. DA går den BRA og billig :) VR6-Turbo er ikke billig å kjøre i det heletatt. Mye av grunnen til diesel er vel at jeg har lyst på å bygge meg en RWD bil også (drift med din glede :) ) MEN NOK OM DET HELE!!! :):spider

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke TDK-motorene, men 25 hk for å justere dieseltrykk og IC har jeg vanskelig for å tro... Kan dette dokumenteres eller er det noe folk "tror"?

 

Er nok bare synsing, om ikke noen har kjørt den i testbenk, men om man nesten dobbler turbotrykket, monterer IC og mater på med nok diesel, så vil jeg ikke si at det er urealistisk å si at den har økt med 20-25 hk.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår