andrej1 Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Hei! Jeg er interresert i å kjøpe meg en 1995 BMW 318is. Derfor lurte jeg på hvilke typiske feil har disse bilene? Hva bør jeg lete etter? Siter quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Dårlige foringer i bakstillingen. Slitte opphengskuler i forstilling. Rust rundt bakluke og under bakluke. Rust forann på kanalene. Ellers bør de se etter alle andre feil som biler kan ha. Oljelekasjer, fukt på gulv i cupeen osv. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 her har gutten brukt google ser jeg.. Common Faults Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej1 Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Takk skal dere ha! Åssen merker man dårlige foringer eller slitte opphengskuler? Siter quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 her har gutten brukt google ser jeg.. Common Faults Trenger ikke bruke google for å vite det Solid Audio ramset opp. Har man hatt en BMW fra 2000 eller eldre så kan man det meste etterhvert. Er samme feilene som går igjen gang på gang. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Og bruk søkefunksjonen på forumet her. Er xxx antall tråder om akkuratt dette emnet. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Hvorfor bruke 5 poster på å kjefte opp gutten for at han spør istedet for å faktisk svare han? Er mer vits med en topic med svar i enn en topic med refsing i! Når jeg skal søke opp en topic for jeg lurer på noe ønsker jeg å finne svaret jeg leter etter i topicen, ikke masse innlegg av folk som klager over at man ikke har søkt. Har man svaret spør man ikke! Hvor har det blitt av hjelpsomheten til folk? Solid Audio skrev opp mye bra. skjekke også hjulbuene bak for rust. Har hørt det skal ruste godt her og, spesielt hvis bilen er senka ( Hjul tar borti karosseriet og sliper av lakken) ellers finner du også masse hjelp på http://www.bimmers.no :) Lykke til med bilkjøp :) Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej1 Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Takk skal du ha! :) Forresten.. Er det vanskeligere å få tak i motordeler til is enn i? Siter quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 her har gutten brukt google ser jeg.. Common Faults Dust... Jeg har eid E36 så jeg vet hva som pleier gå galt med de.. Har faktisk skrudde en del på de også. E36 er gammle biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Takk skal dere ha! Åssen merker man dårlige foringer eller slitte opphengskuler? Det beste er å få den opp på en bukk. Da ser man fort om de begynner å bli dårlige. Ellers hvis du merker den smeller litt bak når du girer så er det også et dårlig tegn. Er også smart å sjekke innfestingen til traversen bak der den henger fast i gulvet under baksetet. Hvis den har begynnt å ruste eller sprekke der så hadde jeg holdt meg langt vekke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Løft opp bilen så river du og sliter og bøyer litt på hjulene så merker du om det begynner å kakke og smelle i de. Kjenner også om foringene gir etter veldig mye. Kan også bruke et stort skrujern og bøye og presse på opphengskuler og foringer så kjenner du om de gir etter for lett eller smeller. Man hører ofte smelling fra opphengskuler og foringer når man for eksempelrygger bakover og så kjører framover, når man girer og svinger i rundkjøringer osv. Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Hvis opphengskuler er dårlige forann feks så er ikke det så mye arbeid, men er en svaket på E36. Hvis man er smart så bytter man bærearmer til samme som sitter på E30. Disse har andre opphengskuler, men er ellers helt identiske. De passer rett på. Man slipper da at disse kulene går i stykker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej1 Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Da har jeg sjekket bilen og det jeg kan si er at jeg har veldig lyst på E36. En ting jeg lurer på, hva er galt når rattet og bilen begynner å riste ved nedbremsing fra 100 km/t ca? Takk for hjelpsomme svar! Siter quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Jeg tipper utslitte bremseskiver forann, men kan også være deffekte bære/styrekuler foran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Skeiv bremseskive Defekt bærekule Gåen foring i forstillinga En av de tre. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg