Gå til innhold

trenger forsterker. bra kjøp til mitt behov?

Ranger emnet


Wunder-Barn

Anbefalte innlegg

fikk mail for 10min siden om at pakken var sendt, og fikk pakkesporingsnummer :)

det sender altså dagen etter jeg bestilte :P

der sto at jeg fikk den i posten den 2. aug og den ble sendt med posten..

vanlivis så tar pakker 2-3 dager fra oslo med posten.. så det var litt rart :P

 

codegen: siden du har forsterkeren jeg bestilte, så kan du svare meg på en ting.. der står at du kan stille på forsterkeren hvor mange kanaler den skal vere.. (2/3/4)

viss jeg setter den på 2 kanaler og stiller på forsterkeren, vil ikke det bli stilt likt på begge kanalene jeg bruker da? forsto du? :P

 

Mvh Tom

VW Golf 5 2.0TDI 2005mod.

Jeep Cherokee 4.0 1993mod.

Nissan 200SX 1.8T 1991mod.

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud*10^n! n->

Ikke interessert i kvalitet men vil ha noe som drar suben. Og det en ser på er klistremerker med X antall watt! Du milde enfold, når er det folk skal få med seg at for å kontrollere et element bør en ha STRØM og ikke watt!

 

90% av elementene som går heden lider under folks "wattsjuke".

 

Det hagler nok snart med meldinger av typen "Fatter ikke hvordan den fine 1000W subben min gikk i stykker, foresterkern er jo også på 1000W" her om ikke lenge når folk har rævkjørt sakene sine med SoundAnuser, USCarvor og slikt litt for lenge.

 

Kvalitet koster, men så varer det også mye lengre.

 

Når det er sagt håper jeg selvsagt trådstarter slipper dette, men jeg aner et tilfelle av å "spare seg til fant" her...

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

annet poeng er vel om det erdoble delefiltre så du får lavpass til begge de brokobla utgangene.....?

mange billig-forsterkere har ikke begge deler desverre....

er lavpass på alle 4 kanalene, og bassboost på alle 4 og hipass på alle 4.

 

codegen: siden du har forsterkeren jeg bestilte, så kan du svare meg på en ting.. der står at du kan stille på forsterkeren hvor mange kanaler den skal vere.. (2/3/4)

viss jeg setter den på 2 kanaler og stiller på forsterkeren, vil ikke det bli stilt likt på begge kanalene jeg bruker da? forsto du? :P

den er jeg ikke helt sikker på.. litt spacy den dærre funksjonen dær på forsterkeren. men husker jeg ikke helt feil så hvis du stiller den på 2kanaler så styrer du alt forskjelligt men alt funker, skrur du den på 3 kanaler så funker bare 3 kanaler og hvis du skrur den på 4 så funker alt

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jalla sier faktisk noe veldig viktig som mange glemmer (eller ikke en gang er klar over). prøvde også å få frem noe av det samme med det jeg skrev, om at mere billige watt ikke nødvendigvis er bedre.

 

men nå har du jo uansett bestilt den? så da er det jo bare å vente til du får sen, og komme med tilbakemelding på hvordan den er... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er klar over det jalla sa, måten han sa det på var unødvendig provoserende og den unødvendige tillegsinfoen kunne han klart seg godt uten..

jeg skal komme med tilbakemelding når jeg får den ja.

så får vi se om det er bare noe billig dritt eller ikke..

håper selfølgelig den er skikkelig :P

VW Golf 5 2.0TDI 2005mod.

Jeep Cherokee 4.0 1993mod.

Nissan 200SX 1.8T 1991mod.

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar til meg kritikken på måten jeg ordla meg på, men det var nå ikke skrevet for å virke som om jeg haddde dommedagsbasuner som bakrunnsmusikk.

Mer som et hjertesukk, spekket med en smule samtidssarkasme over akkurat dette temaet kan du si.

Det var på ingen måte ment å være provoserende utover det å få folk til å tenke på det som faktisk er vikig.

 

Håper uansett at du blir happy med det du har bestillt. Bare ikke kjør på med bassboost og vær forsiktig med gainsettingene :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tilgir deg jalla :)

folk har sagt til meg at jeg ikke skal bry meg så mye om hvor mye watt den er oppgitt i, men heller se på størrelsen på sikringen.

sann som USCarvor forsterkerene som de auksjonerer bort på netthandelen og sånt som har bare noen små 15A sikringer eller noe sånt.

forsterkeren som jeg bestilte hadde en 80A sikring, så den trekker vell litt strøm? :P

eller så er den "trimma" av soocool :P

VW Golf 5 2.0TDI 2005mod.

Jeep Cherokee 4.0 1993mod.

Nissan 200SX 1.8T 1991mod.

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller så er den "trimma" av soocool :P

dagens..! :D

 

sikringen er en god til å se på, men man skal ikke stole blindt på den heller.

da med tanke på at for eks, igjen, på zapco 9.0 anbefales å montere en 175A sikring forran, mens den er i stand til å levere 4000W+ hvis man presser den i hard klipping. noe som tilsier ca 400A hvis man anntar at man klarer å holde rundt 12.5V (maxxima 900dc batteriet falt dog til under 10V, hehe) og har en høy virkningsgrad.

 

men med en 80A sikring burde du nok få en del effekt ut av den ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg pakken..

en gledelig overaskelse var at forsterkeren ikke var hvit som på bildet, men den var crome :D

kommer med mer info senere idag, for har ikke tid nå ;)

måtte bare si ifra at den er komt :P

 

Mvh Tom

VW Golf 5 2.0TDI 2005mod.

Jeep Cherokee 4.0 1993mod.

Nissan 200SX 1.8T 1991mod.

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår