Gå til innhold

Grunning/Sparkling...Rekkefølge?

Ranger emnet


Blast_off

Anbefalte innlegg

Hei skal lakkere litt, men må sparkle litt også. Tenkte jeg skulle ta på epoxy grunning før jeg sparkler opp diverse små bulker for så å brike sprøytesparkel over sparkelen før jeg lakkerer. Noen som mener det vil bli bedre dersom jeg sparkler rett på bart metall før jeg grunner? eller er det mest gunstig med grunningen først?

 

Har også noen små porer enkelte plasser har sandblåst vekk rusten der. vil vel få best resultat om jeg fyller opp porene med litt sparkel eller filler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste, etter sandblåsingen, er å grunne først med en grunning som er godkjent for å sparkle oppå, når sparkelet er ferdig slipt, så sprøyt på slipe fyller, (ikke bruk sprøytesparkel, det trekker vann) slip fylleren og klargjør for lakk.

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits i å slipe inn på bart metall hvis der ikke er rust eller annen skade som krever det, vask bilen med såpe og vann før du begynner å arbeide på den, etter sandblåsing, nedmatting av der du skal sparkle så vask med silicon fjærner før du grunner/sparkler

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits i å slipe inn på bart metall hvis der ikke er rust eller annen skade som krever det, vask bilen med såpe og vann før du begynner å arbeide på den, etter sandblåsing, nedmatting av der du skal sparkle så vask med silicon fjærner før du grunner/sparkler

 

 

Ok er det noen hensikt å grunne over den nedmattede lakken eller er det bare til å sparkle ha på sprøytefyller og lakkere. Altså uten grunning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår