Gå til innhold

volvo240v8: 242 v8 Selges i deler!

Ranger emnet


volvo240v8

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ehm... titta over litt på prosjekte ditt... mye skriv.... Fått gjort noe??? starter den??? Godkjent med v8 enda??? hehe det er ikke store krava vettu... bare hold deg t 220hk og litt stabstag/fjærer og bremsekraft forsterker:P en kamerat av meg har en selv med 327 som går helt flott og der er ikke mye gjort og den er gokjent han brukte 5 dager fra rusten sliten 242L b20 helt orginal til 242l v8... 5 dager fra døden til livet:P hehe men lykke til a:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk. ja fått gjort masse. ja den starter og nei den er ikke godkjent med v8 ennå. hjelper ikke hva andre når ikke jeg gjør det samme ;)

 

 

men nok om det

 

imorra kommer turbotony aka turbonegern og henter penta felgene for han har kjøpt de ;)

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ærede volvo fans, jeg bygger min ande volvo om til v8 og har en del erfaring med det, det hører med at den første ikke ble godkjent men personen som kjøpte den ordnet det.

 

Litt om motoren min, det er en kjensgjerning at når det kommer til v8 er det mye skryt om hvor mangen hester motoren har. He he min bil er kommet opp i 755 hk i sladderverden, men den ble bremset 483 hk og 610 Nm med 4700 omdreininger. Her er oppsettet jeg har på den motoren.NB det er ikke den motoren som står i bilen nå!!!

 

Data om den motoren som ble bremset:

 

Det er en 350 motor som er stressboret og stoket til 383. Videre er blokken toppdekket dvs Justert vendeklaring på alle silyndre " Klaring " er 250/100 deler

Smidd veivsom er ballansert med staker og stempel. fullflytende kryssbolter, coatede stempler, "musepigg" ståltopper som er portet, 64 kubikk forbrenningskammer, cammen husker jeg ikke hva er, men rullevipper med 5,9 i løft , Holly alu innsug, 750 dobbelpumpe gasser, holly hedders, MSD tenningssytem 10,86 i komp. Oljr primer system for priming av motor før start .Alu radiator og 2m stk el vifter fra Pasat TDI 94 mod.

 

Det hører med til motoren at det IKKE er jeg som har trimmet den, men har en kompis som vet hva han gjør....det vises jo oxo på Eikås når camaroen hannes ta ut i bad boys klassen på 201 meteren....på 7.83 på en middels god dag.....

 

Bilen er en volvo 240 eller 245 som noe velger å kalle den med en 3 trins manuell kasse fra en corvette stingray i følge selger, men er på jakt etter en 4 trins eller 5 trins kasse.

25 mm stabstag, fjøer fra volvo disel rekke 6. bakaksling med brems, får bruke det til den ryker.

 

Mellomaksling fra en 79 mod fire bird. 3 toms eksosanlegg med pulssator kryss.

For å få plass til to rør i 3 toms som går ut på hver sin side bak måtte tanken vekk, men ple plassert i det rommet som stv har helt bak under luken i bunnen. Det tar 64 liter or er i syrefast stål. El bensin pumpe og regulator.

sålene er 225x40x17 forran og 245x40x17 bak. jah det skulle dekke det meste så langt men det er litt banning og steiking enda før bilen er klar og med mål om å få den på hjul til vår mønstringen i mai på Lagunen i begen....

 

Hører gjerne fra like sinnede v8 fans...råd og vink taes i mot med takk...

 

Sjekk nettsiden min oxo der er det noen bilde av volvoen oxo...

 

http://www.volvo-v8.piczo.com

 

Hilsen Onkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ærede volvo fans, jeg bygger min ande volvo om til v8 og har en del erfaring med det, det hører med at den første ikke ble godkjent men personen som kjøpte den ordnet det.

 

Litt om motoren min, det er en kjensgjerning at når det kommer til v8 er det mye skryt om hvor mangen hester motoren har. He he min bil er kommet opp i 755 hk i sladderverden, men den ble bremset 483 hk og 610 Nm med 4700 omdreininger. Her er oppsettet jeg har på den motoren.NB det er ikke den motoren som står i bilen nå!!!

 

Data om den motoren som ble bremset:

 

Det er en 350 motor som er stressboret og stoket til 383. Videre er blokken toppdekket dvs Justert vendeklaring på alle silyndre " Klaring " er 250/100 deler

Smidd veivsom er ballansert med staker og stempel. fullflytende kryssbolter, coatede stempler, "musepigg" ståltopper som er portet, 64 kubikk forbrenningskammer, cammen husker jeg ikke hva er, men rullevipper med 5,9 i løft , Holly alu innsug, 750 dobbelpumpe gasser, holly hedders, MSD tenningssytem 10,86 i komp. Oljr primer system for priming av motor før start .Alu radiator og 2m stk el vifter fra Pasat TDI 94 mod.

 

Det hører med til motoren at det IKKE er jeg som har trimmet den, men har en kompis som vet hva han gjør....det vises jo oxo på Eikås når camaroen hannes ta ut i bad boys klassen på 201 meteren....på 7.83 på en middels god dag.....

 

Bilen er en volvo 240 eller 245 som noe velger å kalle den med en 3 trins manuell kasse fra en corvette stingray i følge selger, men er på jakt etter en 4 trins eller 5 trins kasse.

25 mm stabstag, fjøer fra volvo disel rekke 6. bakaksling med brems, får bruke det til den ryker.

 

Mellomaksling fra en 79 mod fire bird. 3 toms eksosanlegg med pulssator kryss.

For å få plass til to rør i 3 toms som går ut på hver sin side bak måtte tanken vekk, men ple plassert i det rommet som stv har helt bak under luken i bunnen. Det tar 64 liter or er i syrefast stål. El bensin pumpe og regulator.

sålene er 225x40x17 forran og 245x40x17 bak. jah det skulle dekke det meste så langt men det er litt banning og steiking enda før bilen er klar og med mål om å få den på hjul til vår mønstringen i mai på Lagunen i begen....

 

Hører gjerne fra like sinnede v8 fans...råd og vink taes i mot med takk...

 

Sjekk nettsiden min oxo der er det noen bilde av volvoen oxo...

 

http://www.volvo-v8.piczo.com

 

Hilsen Onkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei kjære Onkel.

Så ikke dumt ut dette her.

 

Håper du får masse morro med bilen. På fredagen solgte jeg selv min egne volvo med V8 men har da enda igjen en jeg bygger opp. Det skal bli en 305 motor med 370 hk. Ikke mye men er sjeldent for en 305.

 

Lykke til videre med bilen din.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår