volvo240v8 Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 hardest framme og myke bak.. ellers så skal de kjøres inn i 2 uker på mykest. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 nei nei, må ikke ha de mjuke bak og harde foran!! da blir bilen din bajs og kjøre med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 lurte på no her eg! går det ann å stille på hardheta på bakdemparane oxo? har vore bort i rød koni men er så lenge siden at eg ikkje husker, husker vi stilte heilt på det hardeste oxo skrudde vi litt tilbake, vart jammen dig å kjøre med:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 kan stilles på ja.. DaButcher sa at jeg skulle ha mjuke bak og harde foran pga understyring osv :) kan stilles bak og foran men er kun gule koni da. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 ha den like stiv rundt om! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 eg ville no hat den like stiv rundt om, Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Vel, nå har jeg erfaring med litt forskjellige demperinnstillinger her. Jeg kjørte først på myke gule koni = det er ganske stivt faktisk bak og originale dempere framme. Det skal da sies at dekkene mine er helt nye, men ikke de beste på vått. Jeg har i tillegg ikke diffbrems. I hver eneste sving, rundkjøring etc. måtte jeg være beredt på sladd, gasset jeg, så fløy ræven ut. Ja, stiv ræv og myk foran er bare tull og tøys. DET kan alle være enige om at blir feil. Nå har jeg fått meg gule koni framme også, som kjøres inn. Bilen er nå temmelig stiv foran, og litt mykere bak (på det mykeste tror jeg). Bilen er fantastisk å kjøre, men jeg frykter at hvis jeg stiver de opp bak, så blir bilen en jævla sladdekasse igjen. Han her har V8 med påståtte 350hk, vet ikke om han har brems heller. Små penta-hjul, ikke gammel nok til å ha lappen, og skal ha gule koni. Still de på det stiveste bak, så tenker jeg han snurrer før han har sett på gasspedalen. Jeg påstår ikke at JEG har rett her, men det er i hvert fall min mening til demperoppsettet på 240. Blir den for stiv bak, så slenger den så sykt med ræven, og man får ikke den til å sette seg under aks heller. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Colli: er det ikke det som er litt artig da, og ha ei sladdekasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 er en bruksbil. og skal være god å kjøre.. ikke være berret på sladd hele tiden. men skal være lett og få ut i sladd:) så tror Colli har rett Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Colli: er det ikke det som er litt artig da, og ha ei sladdekasse? Hehe, er artig å sladde ja. Det som ikke er artig, er når du skal kjøre fort, har dårlig tid etc. Har man litt stor fart gjennom en rundkjøring, eller noe, så legger ræven seg ut i tide og utide. Det er ikke artig! ;) Jeg syns det er mye artigere å ha en bil som henger bra på veien, i stor fart uten for mye overstyring. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Hehe, er artig å sladde ja. Det som ikke er artig, er når du skal kjøre fort, har dårlig tid etc. Har man litt stor fart gjennom en rundkjøring, eller noe, så legger ræven seg ut i tide og utide. Det er ikke artig! ;) Jeg syns det er mye artigere å ha en bil som henger bra på veien, i stor fart uten for mye overstyring. er jo sie lengs det skal gå da!!! ikke no annet som gjelder..:D Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 hehe skal være på veien også da :) må ha litt kontroll til tider.. skal på paintball på lørdag så får se hva jeg får gjort til helga. håper å få den startklar snart :) og montert koni demperne. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 hehe..kan ikke begynne å sladde viss en ikke har kontrol nei.. hehe.det kan få følger..:) Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 hehe ja :) har tenkt ha bilen en stund jeg. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 V8-er tydeligvis tingen! Artig prosjekt! Ser på første siden att du henta den i sogndal, men bildene er fra ferjekaia i Dragsvik ved Balestrand. Kor kjøpte du bilen henn? Ser også på bildene av hjulbrønnene, som du hadde tenkt å lakke. Ser ut som veldig dårlig arbeid med plater som bare er punktet fast innvendig der. Ser ut til å skjule rust. Når det gjelder vinge synes jeg kun en gr.a vinge kan passe. Merker meg att du er "sponsa" av Lånekassen, det er jeg og! hehe :thumb Lykke til videre med prosjekt (og godkjenning)! Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.