pajero Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Hei. Har kjøpt en bil som ikke går. Skal sjekke register da jeg tror feilen ligger der en plass (hoppet over noen tenner?!) Finner ikke timing merkene... Hvor er de? Finner kun hvor pumpa og veiva skal stå, men ikke kammen..?? Noen som vet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850GLE Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Hei.Har kjøpt en bil som ikke går. Skal sjekke register da jeg tror feilen ligger der en plass (hoppet over noen tenner?!) Finner ikke timing merkene... Hvor er de? Finner kun hvor pumpa og veiva skal stå, men ikke kammen..?? Noen som vet?? hei sjekk bakkant på kammen, mener å huske det skal være et spor der som skal ligge parallellt med kanten på toppen. Mvh Geir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 ta av toppdekselet så ser du merket i enden på kammen. kan bruke en fastnøkkel e.l som du legger inni sporet. det skal stå parallet med kanten på toppen. Vær obs på at du må justere inn dieselpumpa med måleur viss du tar av reima... Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 ta av toppdekselet så ser du merket i enden på kammen. kan bruke en fastnøkkel e.l som du legger inni sporet. det skal stå parallet med kanten på toppen. Vær obs på at du må justere inn dieselpumpa med måleur viss du tar av reima... Man MÅ ikke. Men BØR siden bilen går bedre og antagelig noe billigere. :) Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Man MÅ ikke. Men BØR siden bilen går bedre og antagelig noe billigere. :) Man Må ikke ha riktig tenningstidspunkt, men det er gjærne en fordel da... Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajero Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Takk for hjelpa. Da er reima plukket av, og toppen ble demontert også. Er en ventilløfter som har blitt knust. SÅ da er jeg igang med å bytte topp, da jeg hadde en liggende. Har alle verksteder måleur, eller må jeg til spes. diesel verksted? Hvordan får man satt selve veiva i nøyaktig posisjon. Synes den inpeksjonsluka ikke var så nøyaktig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Takk for hjelpa. Da er reima plukket av, og toppen ble demontert også. Er en ventilløfter som har blitt knust. SÅ da er jeg igang med å bytte topp, da jeg hadde en liggende. Har alle verksteder måleur, eller må jeg til spes. diesel verksted? Hvordan får man satt selve veiva i nøyaktig posisjon. Synes den inpeksjonsluka ikke var så nøyaktig... Går du til møller har de garantert måleur. men andre normale verksteder bør også ha. Har du tatt ut hele den store plast-dingsen på clutchhuset? eller bare den lille proppa i midten? Jeg har aldri hatt noe problem med å se merket på svinghjulet i alle fall... Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajero Skrevet Juli 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Har bare tatt ut proppa... Kan / skal jeg ta ut hele saken? Takk for super hjelp.. Ser ut for at kam og ventilløfter må byttes også. Skal legge ut bilde av det som møtte meg når jeg åpna ventildekselet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Har bare tatt ut proppa... Kan / skal jeg ta ut hele saken? Takk for super hjelp.. Ser ut for at kam og ventilløfter må byttes også. Skal legge ut bilde av det som møtte meg når jeg åpna ventildekselet.... Det er best å ta ut hele greia, ja. Den er skrudd nedi clutch-huset. Jeg bruker bare ei vannpumpetang for å løsne den.. Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Man Må ikke ha riktig tenningstidspunkt, men det er gjærne en fordel da... Ja vi bruker det på jobb, men lar du dieselpumpe-reimskiva stå slik i forhold til resten av registeret som det gjorde før du tok av reim så blir det som det var. Men uansett best å justere ja. Et godt eksempel er en gang vi skiftet regreim på en passat 1.9TDK. den gikk som et tørket vedlass. Justerte pumpe med måleur, å den ble "sprek" (tatt i betrakning). Så det er alltid best. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.