chil1++ Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Det er en 16 pinners kontakt(dvs høytalere og power på samme kontakt) jeg har en gammel Panasonic som jeg kunne tenkt meg og bruke..men ingen iso kontakt... :( noen som kan hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chil1++ Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 er en RDP210 er kanskje også mulig og lodde på kablene, men åssen finner jeg ut hva som er til hva :)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Så lenge du legger jord til jord, kan du prøve deg forsiktig fram med resten. Pleier stort sett å være temmelig logisk (hvertfall i mine øyne). Når det er sagt, så finnes det ikke en Panasonic-ISO-kontakt, da ISO er en europeisk standard. Dersom du trenger pluggen som sitter i spilleren, er det rett og slett (for det meste) produsentens lille vri for å gjøre det vanskeligst mulig for folk flest. Dersom det ikke er ISO-kontakt rett i spilleren, da (som eldre Pioneer-spillere hvertfall er utstyrt med), for da kan du selvsagt kjøpe standard ISO-plugger i butikken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chil1++ Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 jeg tar et bilde av den når jeg kommer hjem :) så tar du en titt og sier hva du tror :) takktakk :) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chil1++ Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 sånn ser spilleren ut bak.... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chil1++ Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 bump, ingen som vet hva en slik heter? og om det er mulig og få tak i.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Det der en nok en Panasonic-kontakt, selv om den LIKNER på de kontaktene som sitter på Pioneer-spillere osv (de "nyere modellene" hvor denne kontakten går ut til to ISO-koblinger for intern forsterker/strømtilkoblinger. Gå til en forhandler, dersom du har en i nærheten, og se om du kan få hjelp der, enten til å bestille opp en slik ledning, eller om en Pioneer-kontakt passer i spilleren din. Dersom spilleren er veldig billig og gammel, og kabelen dyr, ville jeg kanskje åpnet den opp og koblet rett på ledningene som går inn i den kontakten der. Det bør være en smal sak å finne jord, og deretter prøve seg frem med resten. Ellers så har du muligheter som å prøve å få kontakt med et firma som reparerer Panasonic, da den kontakten der garantert ligger på delelageret :) De må jo teste spillerne når de reparerer dem, så antagelig har de den kontakten på pulten sin når de kobler... Mange muligheter, men de fleste er litt tidkrevende. Det enkleste for deg er å få tak i en forhandler og prøve å bestille ny kabel. Det billigste er selvsagt å få en kyndig person til å åpne den og koble til en ISO-kontakt istedenfor den Panasonic-pluggen som sitter der. Good luck! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chil1++ Skrevet Juli 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 tusen takk for et utfyllende svar :) får se hva jeg får til nå...hehe gir tebakemelding da jeg har lest om et par andre med samme problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg