Gå til innhold

Selges: Golf Rabbit GTI mk1

Ranger emnet

Lars-Inge

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer nå og selge GTI'en da jeg har hentet et annet prosjekt...

Det er snakk om en 1984 modell mk1 Rabbit GTI. Bilen er gått rett over 200.000 km og så vidt jeg vet er det original motor og girkasse på den.

Bilen er i daglig bruk og siste langtur (tur-retur Arendal - Våler) gikk uten problemer av noe slag.

Følgende er gjort:

* Bygd om til 256 millimeter skiver foran (skiver fra Golf og kalipere/holdere fra Audi)

* Høydejusterbart understell i rustfritt stål (V-Maxx)

* Fjærbeinstag foran (oppe og nede)

* Fjærbeinstag bak

* Samtlige foringer i understellet er skiftet ut med polyurethanforinger

* Gasspjeld fra Audi 5E

* Nye bremser og hjullagere bak

* Nytt eksosanlegg

* Ekspansjonstank er flyttet (på grunn av fjærbeinstaget oppe)

* Forseter fra Golf GTI mk2 (grå)

* Lås, vindusvisker og emblemer er fjernet fra bakluken og elektrisk åpning er montert

Utover dette er alt normalt vedlikehold utført etter hvert som behovet har vært til stede.

I tillegg er montering av stereo påbegynt...kabler er trukket og mont.plate til forsterkeren er laget og plassert i reservehjulsbrønnen.

Alle kabler er av bra kvalitet, ikke av dyrest type men heller ikke billigste...

Følgende må gjøres:

* Begge forskjermer må skiftes (nye ulakkerte følger med)

* Begge hjulbuer bak må skiftes (nye ulakkerte følger med)

* Begge dører må skiftes (2 stk. brukte venstredører følger med)

* Noe rust i karosseriet må utbedres

Jeg er litt usikker på kanalene (i bakkant i hvert fall) så disse må kontrolleres.

I tillegg følger det med et ekstra panser (nytt og ulakkert), diverse deler (sender med det jeg har liggende), hattehylle UTEN hull etter høytalere i tillegg til den som står i bilen (med 2 stk. 6x9" Magnat), dørsider UTEN hull etter høytalere og påbegynte dørsider av eget fabrikat.

Det følger også med 2 ekstra griller i kjelleren hvorav 1 stk. er med ekstralys og 1 stk. er uten. I tillegg har jeg stående diverse vinduer til dørene.

Har ellers litt ymse av deler som følger med...blant annet et nytt panser (det er en liten bulk i det som står på bilen) som er ulakkert. I tillegg har jeg litt interiørdeler og litt motordeler...må jeg bare rydde garasjen og se hva som dukker opp.

Radio/CD-spiller følger ikke med, ei heller hjulene som står på den nå.

Det er det jeg kommer på i farten...oppdaterer hvis noe dukker opp...

Pris...vet ikke helt...men bud under 10.000,- vurderes ikke...

Bilder...

http://forum.vwaudi-club.no/attachment.php?attachmentid=44121&stc=1&d=1152123765

http://forum.vwaudi-club.no/attachment.php?attachmentid=44122&stc=1&d=1152123772

http://forum.vwaudi-club.no/attachment.php?attachmentid=44123&stc=1&d=1152123877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Siden bilen fortsatt ikke er solgt selges den nå i deler...desverre...

Bilen er stort sett komplett med alt som tilhører en Rabbit GTI. Unntaket er vel stort sett stolene foran som er fra en 2'er GTI.

Spesielt interresante deler er etter mitt syn følgende:

- Hattehylle uten hull etter høytalere

- Dørsider (foran så klart) uten hull etter høytalere

- Dashbord uten skader

- 2 stk. rustfrie venstredører (en lakkert grønn og en grunnet)

- 2 stk. nye forskjermer (tror det er en Veng og en original) med transportgrunning

- 1 stk. nytt panser (tror det er Veng) med transportgrunning

Av praktiske grunner har jeg ikke mulighet for å begynne demontering før til uken.

Bud sendes på PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider