Gå til innhold

VW Lupo -99 4 sale

Ranger emnet

xxs Lupo

Anbefalte innlegg

Nu har det blivit dax för mig att sälja min lilla gocart till förmån för nya projekt, jag är andra ägaren på den och den är i ett gott skick och flerfaldig prisvinnare, se Bilsport nummer 21 från 2002 eller VW-specialen i nästa nummer av Bilsport (17) då den är med i Superstage... Bilen är utrustad med det mesta i stylingväg och är pigg och har väghållning som ett par rullskridskor...

Färg: Flashröd, färgkod LP3G.

Motor: 1,4L 16V på 75hk@5000rpm 126nm@3800rpm, Supersprint extraktor, JR sportfilter, motorkåpor lackade i bilens färg, ventilkåpa högglanspolerad.

Vikt: 1020kg.

Bromsar fram: 239mm slitsade Tarox skivor med Tarox belägg, oken målade i bilens färg. Bromsar bak: Trummor lackade i bilens färg.

Hjulupphängning fram: H&R coilovers med Bonraths förstärkta toppbussningar och axiallager samt Wiechers övre fjäderbensstag i polerad alu. Bak är det Torsionsaxel med separata H&R fjädrar och H&R dämpare samt Wiechers fjäderbensstag i polerad alu.

Fälgar: RH Cup med högglanspolerad fälgkant måtten på dessa är 8x14" ET15 med Hankook Ventus 195/45-14"

Kaross: Rensad från lister och emblem, bakre torkare borttagen, Mattig cup-speglar, Lumma Tuning bakspoiler med mittmonterat slutrör, Mattig ögonlock, Mattig takvinge, Mattig emblemlös grill, valsade skärmkanter runtom, In.pro klarglasblinker med dioder, baklampor från Seat Arosa -02.

Inredning: Wiechers halvbur i polerad alu, PS Prestige textilmattor. Instegslister, vxl knopp, fotstöd, pedaler & bältespads från MOMO... Inget baksäte...

Bilstereo: Sony cdx-m700-r huvudenhet, Genesis Dual mono & stereo 100 slutsteg, DLS MS6 framsystem, 1st DLS UR10 bas i basreflexlåda på 21liter, DLS Z-match, Stinger batteri & DLS

kablar...

Övrig utrustning: C-lås med stöldskydd/larm, Carguard larm, comfortline paket, öppningsbara sidorutor bak.

Alla orginaldelar finns plus ytterligare lite stylingprylar...

Priset har jag satt till 105'000 NKR.

Telefon +46736-820 673 dygnet runt samt +46302-43568, bilen finns i Göteborg och bilder kan mailas... xxs_lupo@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pahf: Är det en 1,4 som han söker din kompis så är ju detta helt klart rätt bil för honom.

Jag kan väldigt gärna lägga upp bilder, säg bara till om det är nåt speciellt du vill ha reda på eller nån speciell bilde som du behöver, har nog bilder på de flesta vinklarna av den bilen;)

post-2766-13804851677281_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Germanlook: Man tackar, man tackar! Tycker också att det hade varit väldigt trevligt att se den i Norge, ni har ju inte så gott om Luposar har jag hört av Duploboy:D Här i Göteborg har vi ett flertal fina faktiskt, dock är det inte så många som är med på träffar och sånt:(

Om det är någon av er som har svenska kanal5 på tv´n så kan ni se denna bilen plus 2 andra fina Luposar i ett reportage nu till hösten i programmet motorjournalen som börjar igen i september eller nåt.

Skickar med en fin liten action-bild från förra året när vi var på Kinnekulle och gasade lite:cool:

post-2766-13804851678532_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett både din bil og den grønne lupoen på treff i Sverige. (Og reportasjen i Bilsport)

Du har kanskje sett min også, en sølvfarget New Beetle som har vært på Mantorp de tre siste årene, og i Bilsport rett før Mantorp i fjor.

Dere får ta turen på treff i Norge også, så slipper vi å dra til dere for å se på alle de fine bilene dere har....

Lykke til med salget, og hva blir neste prosjekt?

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, då vet jag vilken bil du kör den är ju häftig:cool: Inte så många här i sverige som stylar new beetle:(

Den gröne Lupon var det min granne som köpte och stylade från början och det var han som ägde den då den var med i Bilsport. Sen köpte en annan kompis den så tröttnade han och så gick den till nästa kompis:D Nu är den dock såld för en vecka sen igen, en kille från svenska gti-klubben som köpte den. Utseendemässigt är den ju helrätt men vägegenskaperna gillar jag inte på den riktigt;) Jo att åka på träff i norge är något som hade varit jättekul, hade gärna viljat åkt på vacn´s stora träff men den krockade ju tyvärr med bugrun:mad:

Nästa projekt blir en amerikansk bil, antingen ska det vara små bilar med små motorer eller stora bilar med stora motorer:D Jag har tänkt att köpa en Chevrolet 454ss pick up eller en Impala ss 96, men bilen måste säljas först tyvärr, jag lär ju ångra det sen för jag är rätt nöjd med den nu:(

Men jag har ju en ju en Golf mk2 16v också tyvärr, (med tyskstuk såklart) så VW-lös blir jag inte ändå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by xxs Lupo

Jo det är mycket möjlligt att man drar till Rudskogen, flera från Sverige som ska dit har jag hört...

Touareg v10 körde man ju samtidigt på banan som på Bugrun, jösses va den gick:D Lite fel prisklass bara, sen var det ju ingen v8 och det var ju det jag ville åt;)

Da er det vel bare å handle en Touareg V8 da eller??

Lånte en V10TDI sist helg, og det er en sinnsyk bil!

Må ha en, bare må ha en.......

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xxs Lupo :D

Heisann og velkommen til bilforumet. Synd du skal selge den lille røde. Er jo et lite skritt å gå fra 1.4 liter til 7.4 liter. ;)

Håper den som kjøper bilen din har tenkt å holde seg i miljøet.

Ikke mange fra skandinavia igjen på lupoclub forumet nå. Er vel meg og et par dansker.

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider