ThomasR Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Vurderer å kjøpe meg en kondensator, hvis det er nødvendig til det anlegget jeg skal ha? Jeg skal ha 2 forsterkere, en mono-forsterker til å drive 12"basskasse og en 4 kanals til å drive resten av høytalerene. Er det lurt å ha en kondensator til dette? Tar også imot tips om det er noe annet jeg trenger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Batteri, Dynamo og skikkelige kabler er viktige prioriteringer lenge før du kommer så langt som til kondensator. Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Hvis du har penger til overs, så er det bare til å kjøpe seg en kondis. er mye brukt på markedet rundt om kring. ikke sikkert det er så mye å hente på ytelse av anlegget men kan være litt. Ser jo også ofte litt kult ut også. Du får vurdere det selv. Holder vell uansett i lange baner med en 1 farrad hvis du vil ha. Bare for guds skyld ikke gå ut å kjøp en 1 million farrad sak til 4000kr eller noe sånt, det blir uansett helt bortkastet så lenge du ikke skal ha lydanlegget Pink floyd brukte på turneer før i bilen... Men ett bra batteri burde kanskje stå på toppen av ønskelisten Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Bare for guds skyld ikke gå ut å kjøp en 1 million farrad sak til 4000kr eller noe sånt Hvorfor ikke? For at en kondensator skal bli spesielt merkbar i systemet bør den ha noen farad. 20 farad til 4000 er bedre enn 1 farad til 1000 synes jeg ihvertfall. Men jeg hadde nok heller kjøpt 2 gelebatterier, et foran og et bak :) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasR Skrevet Juli 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 hvordan batteri å dynamo burde jeg kjøpe da? Hvor får jeg kjøpt det? Pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Du kan jo prøve å oppdatere dynmoen med en fra en 320 eller 325 diesel, de har vel 120-140A dynamo om jeg ikke husker feil, så kjøper du deg ett godt AGM batteri ala Northstar NSB70 el.l. Selvfølgelig må kabler og koblingsutstyr stå i stil til anlegget, til ditt oppsett høres det ut som du bør ha 50mm2 kabel fra batteri til splittblokk, så kan du bruke 25mm2 kabel videre til forsterkerne. Kondensator bør komme etter at overstående er på plass hvis det skal ha noen effekt, men som en fin detalj så spiller det jo ingen rolle, da skal det jo bare se pent ut:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasR Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 ...så kjøper du deg ett godt AGM batteri ala Northstar NSB70 el.l. Hvor får jeg tak i dette? PRIS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neptyr Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 http://www.autocustom.no gjetter jeg på, når det kommer fra Earthquake :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Du kan jo også ta en titt på Kinetik som du finner på http://www.morel.no Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Eller du kan dra til Torshov å kjøpe Optima Yellow top som er bedre enn syrebatteri og er mer folkelig når det gjelder pris. Holder i massevis for folk flest. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg