volvo285 Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 veit noen hvor jeg får kjøpt forsterka topp pakning til t5r motor. å hvor mye trykk de motorene tåler på orginal innmat? vis noen veit også hvor jeg kan få tak i s60r grenrør\manifoyl å turbo så si i fra? noen som har noen gode erfaringer men noe chiping av den motoren? hvilke type å hvem som gjør sånt til en fornuftig pris? mvh erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solefald Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 kvifor skal du herje så vanvittig med en T5R motor egentlig? du må jo ha noken vanvittige dekk og slikt for å ikkje spinne masse visst du guffer på mykje meir. Siter Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo285 Skrevet Juli 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 hehehe ikke tenk på det du. hehehehehhee fordi topp pakningen e gåen å skal ha ny uansett. å turboen synger på siste værset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 veit noen hvor jeg får kjøpt forsterka topp pakning til t5r motor. å hvor mye trykk de motorene tåler på orginal innmat? vis noen veit også hvor jeg kan få tak i s60r grenrør\manifoyl å turbo så si i fra? noen som har noen gode erfaringer men noe chiping av den motoren? hvilke type å hvem som gjør sånt til en fornuftig pris? mvh erik s60r grenrør finner du iallfall på svenske stroter,sitter jo samme grenrøret på s60 2,5t (ltt) også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 original innmat tåler kanskje 1,25 bar. ville vært litt forsiktig med å justere opp til det nivået, det skal ikke mye tenningsbank til for å bøye rådene.. hvis du skal åpne motoren uansett, ville jeg satt i forsterka råder. stemplene holder vel til ca 450 hk. det er mange alternativer til bedre råder, f.eks. SPM, VERDI, PO osv. de rimeligste finner du hos sten parner, men da må du regne med litt dårligere kvalitet, samt ujevn vekt. men alt går jo å balansere. hvis du skal opp på mye effekt, hadde det kanskje vært greit å frese ut veivhusventilasjonen i blokka. Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 original innmat tåler kanskje 1,25 bar. ville vært litt forsiktig med å justere opp til det nivået, det skal ikke mye tenningsbank til for å bøye rådene.. hvis du skal åpne motoren uansett, ville jeg satt i forsterka råder. stemplene holder vel til ca 450 hk. det er mange alternativer til bedre råder, f.eks. SPM, VERDI, PO osv. de rimeligste finner du hos sten parner, men da må du regne med litt dårligere kvalitet, samt ujevn vekt. men alt går jo å balansere. hvis du skal opp på mye effekt, hadde det kanskje vært greit å frese ut veivhusventilasjonen i blokka. Hvor mye trykk den tåler kommer vel ann på hvilken turbo som brukes.t5r ladder vel noe slikt orginalt ved fullt pådrag. 350hk er vel maks de rådene tåler sånn ca. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Hør med Autopower i Arendal angående chipping og sånt. Chippet min 850 T5 der og er veldig fornøyd. I min skal man få ifra 225 hk til 290 hk. og 430nm. Er ganske så merkbar og høy økning. Det er den billigste økningen man får ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 ved 350 hk er du rimelig nært grensen til hva rådene tåler, ikke noe å anbefale. skal i så fall en meget bra map til å få dette til å holde da. Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg