Gå til innhold

Erfaring med Centerforce clutcher noen ?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Halla :)

 

Har tenkt å bestille Centerforce Dual Friction clutch nå, og lurer på om noen har erfaring med dem, hvor mye de tåler av effekt osv ?

 

Mvh Ottesen m'm

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla... :)

 

Visst jeg søker på google får jeg vel bare opp sånn typisk "Damn, dudes, just put on a centerforce clutch and got like 50 bhp !"

 

Denna har jeg bestillt nå:

 

http://www.jegs.com/images/photos/183dualfriction.jpg

 

"Generates up to 90% increase in holding capacity over stock systems. This clutch/disc set is designed for use with engines producing high horsepower and torque output, and any radically altered high performance street vehicles. This system is also ideally suited for use with four-wheel drives using tall tires. Price includes pressure plate and disc."

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Har en slik en stående i bilen nå, og er veldig fornøyd. Veldig lettråkket i forhold til Ford clutchene som er laget for litt pulver (King Cobra om jeg ikke tar feil). Har brukt bilen litt til jobb i sommer, og den er absolutt dugandes til å stå å stampe i kø med også.

Har ikke noe håndfaste tall angående hva den tåler (grep, utveksling osv spiller seff inn), men hvis det er til den skremte 302`n din så holder den i massevis.

Min lever et tidvis hardt liv mellom en sprek 5.0 og en Toploader, og klager aldri. :thumb

5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Har en slik en stående i bilen nå, og er veldig fornøyd. Veldig lettråkket i forhold til Ford clutchene som er laget for litt pulver (King Cobra om jeg ikke tar feil). Har brukt bilen litt til jobb i sommer, og den er absolutt dugandes til å stå å stampe i kø med også.

Har ikke noe håndfaste tall angående hva den tåler (grep, utveksling osv spiller seff inn), men hvis det er til den skremte 302`n din så holder den i massevis.

Min lever et tidvis hardt liv mellom en sprek 5.0 og en Toploader, og klager aldri. :thumb

 

Halla !

 

Er til den skremte 302'n ja, jeg har snakket med en som har en 460 med nesten 600 hk, og den holdt der også :) Så den holder nok på min ja :)

 

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår