Gå til innhold

Skal kjøpe meg bil!! men vet ikke hva??

Ranger emnet

Tuningpower

Anbefalte innlegg

Vel... 944 er en god del mindre penere enn cosworth da. Jeg synes sapphire cosworth er pen og se på' date=' liker sierra sedan skalet. Det er ulv i fåreklær! Men hadde ikke kjøpt audi (eller porsche 944 som noen kaller den), men skal ha for at de har den største rekkefirreren (2,4 l) og den med mest moment.

Men jeg mener at for 100k så er cosworth uten tvil det beste valget, iallfall hvis du vil kjøre fort...[/quote']

Hvis du tror porsche 944 er noe audi tar du skammelig FEIL.

Og hvis du tenker på å kjøre fort på bane så er ikke en sierra det beste valge pga det karosseriet er så mykt at det er rett å slett ubrukelig hvis du ikke setter inn bur i bilen og da burde det gå fra tårn til tårn.

En porsche 944 turbo kjører rundt en sierra cosworth på bane, 50/50 i vekt fordeling pga at girkassa er plassert baki, og et mye bedre understell.

Jeg ville kjøpt en bil som kommer til å holde seg godt i pris ta feks en m3 e30 den vil du få igjen pengene for mens en cosworth faller i pris.

En cosworth er jo svin dyr å forsikre også.

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en japs du, lette og skru i og mye deler og trim muligheter.

200sx s13 f.eks... Sierra cosworth er jo en mulighet da, men litt i dyreste laget i forsikring. Men tror ikke en 200sx er så mye billigere...

Rice goes with everything

En vakker dag så får jeg nok lappen på bil ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Porsche power , en cosworth er ikke akurat skapt for banekjøring.

Og når folk snakker om å kjøre fort så trodde jeg ikke de snakket om drag racing , for fort rett fram kan bestemorra mi kjøre også.......

Å si at en sierra med eller uten cosworth har et fint design er vel å ta vel hardt i, tror ikke den bilen fikk no designpriser akurat.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror porsche 944 er noe audi tar du skammelig FEIL.

Og hvis du tenker på å kjøre fort på bane så er ikke en sierra det beste valge pga det karosseriet er så mykt at det er rett å slett ubrukelig hvis du ikke setter inn bur i bilen og da burde det gå fra tårn til tårn.

En porsche 944 turbo kjører rundt en sierra cosworth på bane, 50/50 i vekt fordeling pga at girkassa er plassert baki, og et mye bedre understell.

Jeg ville kjøpt en bil som kommer til å holde seg godt i pris ta feks en m3 e30 den vil du få igjen pengene for mens en cosworth faller i pris.

En cosworth er jo svin dyr å forsikre også.

en cosworth har ganske bra vektfordeling den også er 63/47 mener jeg å hukse og det er ikke gærent det men jeg sier ikke at 944 turboen ikke kjører fra han på bane! MEN en cosworth er "litt" mer praktisk som bruksbil og andre ting ettersom det ikke finnes noe som heter plass i 944`er jeg sliter med å sette meg inn dem jeg... må KLEMME låret imellom setet og rattet for å komme på plass og man kan ikke ha med kompiser baki med mindre dem er dverger men ellers mener jeg at 944 er en grei bil..

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis det er deg selv du har på avataren skjønner jeg at en 944 kan bli litt liten bil og litt upraktisk.

En 944 er ikke en praktisk bil det kan jeg være enig i.

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider