Gå til innhold

Nikdev`s 360 - Slæddeøse

Ranger emnet


Nikdev

Anbefalte innlegg

Ja er vel sperre som var største hinderet på onsdag, men bilen satt også noe jæ..., nesten ett problem at det er så god vegholdning:wonder:

 

Men skitt au, har jo fri så.. Gidder jo ikke sitte inne hele da`n så idag plukka jeg ut alt foran:

 

SUC52733.jpg

 

Og begynte å skrape de hersens,bedritne og ekle mattene..:

 

SUC52736.jpg

 

Allt vekk! Joho! de innerste greiene var limt med noe jævelskap, så de dreit jeg i, var uansett ikke spesielt tungt. Lakka litt også;

 

SUC52740.jpg

 

 

Setter inn teppet og litt plastikkdeler inn i bilen igjen, for å beholde litt comfort, veier ikke mye uansett..

Prøvde bilen isted og det bråka ikke merkbaret mere, det var mye drit jeg tok ut og det veide en del, skal bli gøy å se hvor mye jeg har tatt ut!

 

Hvor mye var det du letta den merca, supraguy?

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 392
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe! Selv om det ikke er så fryktelig gøy å skrape de mattene er fremdeles letting morsomt, spesielt når man ser resultatet på vekta!

Har fremdeles noen kilo jeg kan ta, har du noen tråd om den Scorpioen?

 

Før jeg dro til Powerdrift treffet på lørdag, bytta jeg olje på girkassa (møkkajobb) og fylt på diffen. Work in progress:

SUC52749.jpg

 

Lakka grillen en av dagene jeg var lei av skrapingen...

 

Litt spon på bånnpluggen til kassa:

SUC52753.jpg

 

Hjemmelagde pumpa, fungerte greit når den ikke var lekk, men så gikk den lekk:deng:

SUC52751.jpg

 

Ett bilde fra Powerdrift på lørdagen:

DSCF3123.jpg

Fikk den ut selv med 8x13 hjula gleder meg til neste sesong! Men har litt jobb foran meg for å få det til å fungere bra!

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes volvo er kjempe tøff jeg! :) vi har nok helt lik smak,

hvor kjøpte du stolene?

 

Har planer om og lette senatoren og sette inn 2 slike stoler og OMP rattet mitt,

skal jo bytte motor i den nå snart, og sette inn sperreklokke, liker jo å sldde jeg å :) fuell cell og pumpe har jeg og, men vurder også og kaste på kw coiloversene jeg har men hva mener du..iforhold sladde mesigt, kommer vel til og sitte som støpt på veien da?

 

hvor mye kg ble det til slutt?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes volvo er kjempe tøff jeg! :) vi har nok helt lik smak,

hvor kjøpte du stolene?

 

Har planer om og lette senatoren og sette inn 2 slike stoler og OMP rattet mitt,

skal jo bytte motor i den nå snart, og sette inn sperreklokke, liker jo å sldde jeg å :) fuell cell og pumpe har jeg og, men vurder også og kaste på kw coiloversene jeg har men hva mener du..iforhold sladde mesigt, kommer vel til og sitte som støpt på veien da?

 

hvor mye kg ble det til slutt?

 

Jo takk, lurer litt på handle inn nye felger til sommern, må ha mere kant og mindre gummi:peace: Men har mye å bruker penger på nå, håper lommeboka tillater det

Stolene har jeg kjøpt av folk som driver med rally\bilcross, begge er utgått Fia men da er de også billige, er godkjente for drifting. Samma med beltet..

 

Fuel cell trenger du vel ikke? Da må du jo også lage brannvegg osv.. Men jeg ville ha satt på det beste understellet om du skal drifte! Gjør ikkeno at den sitter godt, men masse satsing og litt pulver får man ut ræva for det:thumb

Med litt gamp vil jo senatoren bli en skikelig røykmaskin! Hvor mye pulver er det i 24v`en? Og hvor mye veier selden?

Beste tipset jeg kan komme med er å kaste seg i det og prøv å slædd\drift på bane! F.eks Drift Gp har kjøring på Gardemoen hver onsdag ut okt. Koster 100 spenn og kjøre! DO IT!

De to gangene jeg fikk kjørt med bilen nå, var gull vert, nå vet jeg hva jeg må gjøre før neste sesong!

 

 

Bilen veier nå 1040kg med meg og fremdeles full tank, dvs den veier 960 kg uten meg, ble kjempefornøyd jeg!

 

Fått en trøkk i frontplata? Har samme bulk bare på motsatt side på min..

Digger vinkelen på fremhjulet der når du sladder... :D

 

Jadda, i fjord vinter var det plutselig is som resulterete i full lås på alle hjula og jeg presterte å skli ned ett skilt babyhmm?

Bulken er provisorisk utretta, akkurat slik det skal være på en bil som blir brukt:thumb

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har jo kjørt litt villman med gamle omega på bane og det ga mersmak, så tenkte og bygge denne for litt bane/bruks kjøring.

 

24v orginalt 204hk 280nm

 

Men med turbo settet fra jma jeg hadde tenkt og innvenstere i så har jeg 300 - 400 hester kommer ann på hvor mye jeg vil lade da. Innmaten og motor tåler enormt mye juling, samme blokka som sitter i lotus omega, derfor jeg valgte 24v får ut mere effekt,

 

Senatoren med meg i bilen og full tank veide jeg den inn til 1680 på veitrafikk stasjonen,

 

Etter at Lotus fronten var montert veide den 1620 kg

 

Og hvis du leser tråden min så har jeg klart og få bort litt kg nå i bagasjen,

 

Men det er gøy, da får vi kjøre sammen til neste år da, jeg må bare finne med en diff brems med minimum 45% brems, Så skal det satses her ;)

 

Og fuel cell skal inn, orginale tanken veier jo sikkert 1 tonn eller noe ;) brannvegg blir det ;) følger lover og regler jeg.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye veier bilen på vekta nå?

 

960 kg uten meg:kiss lite nok til at jeg kan gjøre sånn uten diff og med 100hk:

DSC_0016.jpg

 

 

Skikklig oppstell må man ha:

DSC_0110.jpg

 

Klarer tilogmed å lage røyk!

DSC_0125_filtered.jpg

 

DSC_0010.jpg

 

Var dritartig å kjøre den dagen, du må bli med på morroa til neste sesong sæther!

 

Et til:

071013_7582.jpg

 

Kommer salgsannonse på Rota hjula snart! Noen som vil ha?:tannløs:

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

960kg ja. Pent! Kule bilder, så gromt ut. :) Var det noe spinning eller for det meste sladding?

 

Var ikke akkurat høyt nivå på driftinga, men det fungerte greit da jeg kjørte med vinterhjula, ble endel snurring og sånt tull men det hadde vært lettere med sveisa.. Akkurat nå går jeg bare rundt å tripper *gleder seg til snæ`en*

 

Så bildene av Scorpioen\slææææææda, tøft! :pimp

 

Hey, jeg vil ha! Host opp en fin pris så modder jeg tannstanga di hos Bru Triks & Fix AS. :D

 

Det tør jeg ikke:knock: Alt skal værra sleggemekk her;)

 

Men hjula ja, bra om de lever videre i "nabolaget" tør jeg spørre hva du skal ha de på?

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tør jeg ikke:knock: Alt skal værra sleggemekk her;)

 

Men hjula ja, bra om de lever videre i "nabolaget" tør jeg spørre hva du skal ha de på?

 

BMW nolltvåa, såklart!

 

Tør ikke? Det er ikke farlig, vi trenger ikke ordne så mye. Men hvis du vil ha "sleggemekk-finish" kan vi vel alltids ordne dét. ;)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår