Gå til innhold

Carbon er deilig......

Ranger emnet


Peltz

Anbefalte innlegg

Heisann....

 

 

Er det noen her som er int i en hekkvinge i Carbon..??

 

Vingen vil ligge på de originale festene, og følge opp/ned som din pop up gjør idag.Den vil følge de samme linjene som den originale, men vil bli ca 5-7 cm lengre. Bredden vil bli ca den samme.

 

Støypes i 2 lag glassfiber, 1 lag carbon, en haug epoxy, og en liten haug klarlakk. FETT!!!!!

 

Første utgaven ligger og gjør seg klar i forma si, og vil være klar i løpet av par uker....bilder følger da...

 

 

Int...??

 

Har også vingen til BMW M3 Evo, samt Panser til M3 Evo....I glass/carbon.

 

Gi lyd ved int.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Kunne vært intressert i carbonpanser til beemeren min, E30 , men det er ingen evo, men trodde dette var likt? Gi meg et prisoverslag og bilde når du har mulighet!

 

 

Dette ligger i formen, både panser og begge vingene. Er enkompis av meg i Grimstad som lager dette...om det passer, tør ikke jeg si, men jeg skal sjekke pris.

 

Bilde kommer når første er ferdig, er en kar i Grimstad som skal ha dette på sin.

 

Carbon koster litt, men det blir definitivt billigere enn de andre som lager det, og bedre kvalitet på stylingen enn eks Rieger...

 

Mye luft og dritt i dems kit....søypt inn i plasten.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

Jeg er veldig interessert i drag takspoiler til CRX

 

Dette er ikke noe han pr nå har liggende, eller har begynt å lage, men det kommer sikkert.

 

Problemet er at vi trenger en original sak for å støype form. Det hele lages under trykk, så som prøve vil det være den EVO vingen, Panser, og Vingen min som vil bli testet.

 

Lager alt i fra grunnen av,og får gjort det skikkelig.

 

"Skal mann gjøre noe ordentlig, må mann gjøre det selv!"

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

Noen som vet hvor man kan finne info på å lage slikt sjøl?

 

 

Dette er sinnsykt tidkrevende, Carbon er dyrt, og du bør helst være VELDIG fingenem skal du lage slikt selv. Det skal stemme på milimeteren, ha riktig utstyr, og vite hva du holder på med for å lage slikt. Han kompisen min har tilgang på alt dette gjennom ett båtbyggeri.

 

Alt støypes under trykk, for å forhindre luftbobler osv.

Det koster å være kar, det er sikkert!!

 

Først må det lages form, pusses helt ned, sprøytesparkles, pusses igjen, lakkes osv...det tar tid, og særlig når du må lage form først.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by RS2-GTi

Neida - er ikke så vanskelig og lage selv.

Har ikke prøvd men har en guru her som lager

noe til omtrent alle bilene han har....

 

Bare og kjøpe en brukt fanger og begynne med

skjæring / spakling!

 

 

ja,jøss! skal du lage EN så er jo dette veien og gå...

Men skal du ha 10 stk,så er jo dette rimelig tungvinnt/upresist!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

 

 

Dette er sinnsykt tidkrevende, Carbon er dyrt, og du bør helst være VELDIG fingenem skal du lage slikt selv. Det skal stemme på milimeteren, ha riktig utstyr, og vite hva du holder på med for å lage slikt. Han kompisen min har tilgang på alt dette gjennom ett båtbyggeri.

 

Alt støypes under trykk, for å forhindre luftbobler osv.

Det koster å være kar, det er sikkert!!

 

Først må det lages form, pusses helt ned, sprøytesparkles, pusses igjen, lakkes osv...det tar tid, og særlig når du må lage form først.

 

Hei, hvordan trykk kammer har dere? hvor mange bar kjører dere? jeg Limer aluminium (honeycomb) i trykk kammer på gardermoen. Vi holder på med mye karbon her oppe og. men jeg personlig driver ikke så mye med det. Det meste av karbonjobbingen her foregår utenfor trykk kammeret med en vakumpose rundt delen.

 

Det er en type carbon som kjøres i trykkkammer. men det er mest for å få varme på det. da det er en slags karbonrull med lim integrert på rullen som herdes under varme. husker ikke helt temperaturen. "prepreg carbon" tror jeg det heter.

 

Autoclaven (trykkkammeret) her oppe er såpass stort at man kan få inn to små personbiler etter hverandre. bruker noe inn i helvete med strøm for å varme det opp til 120 c på 5 minutter.

 

Hadde vært morstomt å ta en tur innom verkstedet dere lager carbondeler på for å se hvordan dere gjør ting.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Hei, hvordan trykk kammer har dere? hvor mange bar kjører dere? jeg Limer aluminium (honeycomb) i trykk kammer på gardermoen. Vi holder på med mye karbon her oppe og. men jeg personlig driver ikke så mye med det. Det meste av karbonjobbingen her foregår utenfor trykk kammeret med en vakumpose rundt delen.

 

Det er en type carbon som kjøres i trykkkammer. men det er mest for å få varme på det. da det er en slags karbonrull med lim integrert på rullen som herdes under varme. husker ikke helt temperaturen. "prepreg carbon" tror jeg det heter.

 

Autoclaven (trykkkammeret) her oppe er såpass stort at man kan få inn to små personbiler etter hverandre. bruker noe inn i helvete med strøm for å varme det opp til 120 c på 5 minutter.

 

Hadde vært morstomt å ta en tur innom verkstedet dere lager carbondeler på for å se hvordan dere gjør ting.

 

 

Well...Corra Vingen og den her morro blir visst ikke laget under trykk afterall...Jeg trodde det, men guru mannen ble ikke å gjøre det.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TheFANATIC

pris? bilder? på corradovingen?

 

Pluggen til Corra'n er ferdig, grill likeså, dvs litt pussing igjen, så er den ferdig. Å si pris er litt tidlig enda, det kommer joo ann på å mye arbeid det blir å sette sammen delene, vingen eks, blir todelt. Og det trengs litt arbeid for å sette det sammen.

 

Den "originale" Corra vingen i Carbon koster mellom 2 -2500 kr. Den vingen vi lager, blir en del større, dvs du får en del mer downforce enn den originale, alt fra vingen står nede, og den vil gi en god del mer downforce når vingen er hevet. Jeg vil tro at bilder av det ferdige produktet og priser vil komme i lpet av 14 dager....

 

Nå er det ikke jeg som vil sette prisen på dette, da det ikke er jeg som lager dette, (stiller bare med originaldeler til forming), men på vingen vil jeg tro ett sted rundt 3000-3500 kr. Tør ikke sid et sikkert, som sagt. Grillen vet jeg ikke enda.

 

 

To be continued!

:D

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rallyeman

 

 

ja,jøss! skal du lage EN så er jo dette veien og gå...

Men skal du ha 10 stk,så er jo dette rimelig tungvinnt/upresist!!

 

Skal du lage flere enn 1, og hvis du ikke er fingenem, (dvs :kan improvisere de riktige løsninger, ha tilgang på riktig verktøy, riktig sparkelmasse, carbon, og know-how på hvordan ting skal gjøres) kan du egentlig bare pakke kofferten og gå hjem.

 

Skal du først lage noe slikt som dette, og i allefall for salg, så må du lage det ordentlig.

 

BMW E30 panser ferdig sproøytesparklet, dvs, pluggen ferdig og klar for støyp! Noen keen på ett fett sort panser til beeeeeemer'n?? Følg med, så kommer det bilder.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår