Volvo 144 DeLuxe Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Hei. Jeg må legge ut prosjektet mitt jeg å da etter mye mas fra folk.. Bilen er en 1971 modell Volvo De Luxe som jeg kjøpte 3 mars 2006. Bilen var så og si original når jeg kjøpte den, bare senket maks og det sto 16" Mim Juventus felger på. Planen var egentlig å kjøre med bilen nesten slik den var, men som alle vet så blir ikke planer slik man først tror, jeg skulle kjøpe meg en bil som jeg kunne øvelse kjøre i å ha når jeg ble 18 år. Blir ikke 18 før september så det er greit å ha go tid ser man:p Slik var bilen da jeg kjøpte den: Her er det en orginal B20 som står i. Her er bagarsjerommet, ikke så strøkent akkurat:p Her er det orginale interiøret, å det vil fortsatt bli det orginale. Så nå har jeg da gjort følgende: Jeg begynte å ribbe bilen helt invendig for å pusse bort det værste av røsten. Som dere ser hadde jeg en del å pusse bort :puke Her er det en Coupe varmer som varmer opp motoren å coupen invendig som går på bensin, den er veldig sjelden, jeg har en taimer inni bilen som du kan stille den slik at den går i 24 timer, å da skal bilen svette ganske godt invendig fatality ,hehe her er hjulbrønnen i bagarsjerommet, det er mye "HEIM MEKK" som er gjort på bilen fra før, så det er en go del som må gjøres om igjen :iconsm Her er det hull igjennom etter at de som hadde den før meg har fjernet kroken, så der var det bare klistret over en metallplate me silikon for å tette hullene, der skal jeg sveise igjen hullene å spakle resten. Her må det spakling til. anger2 Å slik ble det (uten bensin tanken) :p Flere bilder kommer :respect :p grunning. Her er golvet malet med arcanol før det skall legges asfaltplater. her er asfalt platene lagt. Litt ækstra utsryr må man ha:p Her e da ailtså Coupe varmern nedpussa å ganske klar t å lakeres :p Her e der taimern t coupe varmern som står inni biln, d e ein taimer på 24 tim, d e tøft d:D Hehe, her har vi den "NYESTE å STØRSTE" kasett spiller å forsterker:puke haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Splashmo Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Pent prosjekt! Planer fremover da? Hvor fikk du kjøpt asfaltplater? Har hørt at dette skal være veldig bra for bygging av anlegg i bil.. Mye bedre lyd osv.. Stå på.. :) Siter Buick century 74mod 455 70mod motor - Prosjekt Volvo 245 Saab 900 Husqvarna Wr 125 2006mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 nesj, d bli bærre å få kappa ut skjærmbuan bak nu å satt inn ny å bredd litt,så blie understellsbehandling å få den klar t lakering nu da, bli så godt som orginal utn fælga å fjeri :p Asfalt plata fikk æ ti på mekonomen, rå belli 30,40 kr plata, kjøpt mæ plat på jærnia ein gang, men d va 360 kr fer 4 plata:p d e muli lydn bli beir innvendi jah, fer d hell jo lydn utan fra å kåm inn å så:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet Juli 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 Motoren under opp maling=) Gaaal må man vårrå når man sniffe litte go maling:p Motor rommet bænsinpompa. Her e manifoldn som e sandblåst å fin:D Buinnpanna. sandblåst å ny mala topp:p d liiike vi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet Juli 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Sandblåst radiator Nylakert Toppdæksle Coupe varmern opplakert Invendi Kappa ut ytter skjærmbuen å satt inn ny, den furrie buen va banka inn fer å få på plass fælgan! :iconsm Kappe opp fra nederst på bakskjærmen å opp t bakennen fer så å bredd ut litt heile veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Splashmo Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Veldig bra:D Følger fast med her:) Fine felger forresten, hvor er de kjøpt? Siter Buick century 74mod 455 70mod motor - Prosjekt Volvo 245 Saab 900 Husqvarna Wr 125 2006mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Tror MIM felgene er gått ut av produksjon,så de må du nok kjøpe brukt isåfall Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Veldig bra:D Følger fast med her:) Fine felger forresten, hvor er de kjøpt? takk skall du ha:=) De er ute av produksjon nå, jeg var så heldig at jeg fikk med de når jeg kjøpte bilen. De begynner og bli veldig sjelden ja. Har du prosjekt på gang du å eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Vasspompen. Her er Starteren grunnet. Her er mannifolden lakkert med lakk som skall tåle 650 grader, lakkerte bare på innsuget, for jeg skall lakere med ovns lakk på d siste av mannifolden, tåler omtrendt 1200 grader som jeg har hørdt. Her er starteren lakkert. Så har jeg kjøpt meg en R-Sport leppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Splashmo Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 takk skall du ha:=)De er ute av produksjon nå, jeg var så heldig at jeg fikk med de når jeg kjøpte bilen. De begynner og bli veldig sjelden ja. Har du prosjekt på gang du å eller? Vurderer prosjekt.. :) Syns 140 serien er noe av d fineste som er laget:) Og det du gjør inspirerer meg.. Tøft me R-sport leppe.. Tid du har planer om at bilen skal være ferdig da?:) Siter Buick century 74mod 455 70mod motor - Prosjekt Volvo 245 Saab 900 Husqvarna Wr 125 2006mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Vurderer prosjekt.. :) Syns 140 serien er noe av d fineste som er laget:) Og det du gjør inspirerer meg.. Tøft me R-sport leppe.. Tid du har planer om at bilen skal være ferdig da?:) Takk for det:) Ja av de gamle volvo modellene synes jeg også at 140 serien er penest:) hmm, har ikke satt noe tidspunkt, men hadde en liten plan om at den var ferdig til 22 Sept , for da har jeg bursdag og blir 18, men det var en som skulle kappe ut hjulbuene bak som brukte hele sommerferien på og bli ferdig, så den blir nokk ikke ferdig i september nei. Så er det pengene som styrer hvor fort det går fremmover... Du vurderer ikke og skaffe deg et 140 prosjekt da? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
142 preformance Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Blir bra detta her... Stå på, alltid kult med prosjekter og dette så jo ut til å bli bra gjennomført og:) Siter "Old Volvo`s never die`s, they only go faster" Volvo 142 72mod - b21et, megasquirt +++ Volvo 740 87mod - B230et 8,5x18 superstar kloster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 144 DeLuxe Skrevet Juli 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Takk for det, den skall bli understellsbehandlet i løpet av uka nå når ytterskjærmene er sveiset og spaklet ferdig. Skall kjøpe meg lakk i morgen så det begynner og ta frammskritt:) Er det ikke noen som har utvendige speil som er hele å fine? speilet mitt har gått i stykker invendig i selve speilet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Hvordan går det med prosjektet? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2wd sedan Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Ser bra ut det der:thumb Jeg holdt faktisk pa a kjope den bilen nor den var tilsalgs i veteran borsen Lykke til:thumb Siter X: ca 50 motoriserte kjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg