mspec Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 skal bytte bremseslangene fremme på 240'n min,så er det 3 luftenipler uhhmmwhat? så har jeg hørt at man skal lufte i en spesiell rekkefølge..noen som vet hvilken rekkefølge det er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 begynn nederst.. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 240'er uten ABS har som kjent to separate bremsekretser, og den anbefalte rekkefølgen er å lufte hver krets for seg. Når man arbeider med bremsene, er det greit å ha en forståelse av virkemåten. De øverste to stempelkamrene i de framre kaliperne danner en omvendt U med en enkel luftenippel på det høyeste punktet. De to nederste stempelkamrene danner en rettvendt U med luftenipler på hver av de to høyeste punktene. Når man lufter, kan man lufte enten den ene eller den andre kretsen først. Selv følger jeg følgende framgangsmåte, siden det er en gammel regel å begynne lengst vekk fra beholderen: Krets A: 1) Høyre bak 2) Høyre foran: Nedre stempelkammer (indre og ytre nipler, rekkefølge uten betydning) 3) Venstre foran: Nedre stempelkammer (indre og ytre nipler, rekkefølge uten betydning) Krets B: 4) Venstre bak 5) Venstre foran: Øvre stempelkammer (enkel nippel på toppen) 6) Høyre foran: Øvre stempelkammer (enkel nippel på toppen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg