btl Skrevet Juli 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2003 hei Jeg har et JT-superflow 3" anlegg til bilen min. Jeg sliter litt med at det bråker, fordi eksosanlegget slår borti bensintank, eller rammewangen. (Jeg er ikke sikker på hva det heter). Nå fant jeg ut at eksosopphengene bak gulvet hadde gått istykker, og jeg mistenker at det skyldes en kombinasjon av min raske montering uten justering og mine dårlige motorfester. Jeg husker jeg måtte presse eksosanlegget litt hardt for å få det på plass i opphenget. Jeg har fått meg nye motorfester nå (bestilte fra pederstens racing), så jeg håper de fungerer bedre. Så spørs det om jeg får tak i nye oppheng til eksosanlegget, slik at jeg slipper den bråkinga når eksosanlegget slår borti bensintank og faenskapet bak der:) Er det forresten flere som har hatt samme problemet? Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2003 Originally posted by btl hei Jeg har et JT-superflow 3" anlegg til bilen min. Jeg sliter litt med at det bråker, fordi eksosanlegget slår borti bensintank, eller rammewangen. (Jeg er ikke sikker på hva det heter). Nå fant jeg ut at eksosopphengene bak gulvet hadde gått istykker, og jeg mistenker at det skyldes en kombinasjon av min raske montering uten justering og mine dårlige motorfester. Jeg husker jeg måtte presse eksosanlegget litt hardt for å få det på plass i opphenget. Jeg har fått meg nye motorfester nå (bestilte fra pederstens racing), så jeg håper de fungerer bedre. Så spørs det om jeg får tak i nye oppheng til eksosanlegget, slik at jeg slipper den bråkinga når eksosanlegget slår borti bensintank og faenskapet bak der:) Er det forresten flere som har hatt samme problemet? Jeg hadde problem med orginal eksosen min.. den slo borti reservehjuls brønnen.. Det jeg gjorde, var å løsne det siste "s" røret, som henger på den bakerste potten.. Jeg vridde det så et stykke nedover.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Juli 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2003 3" er nesten dobbelt så stort som orginaleksosanlegget. Slår borti alt som er uansett hvordan man vrir og bøyer rørene. Vet du forresten hvor man kan få kjøpt løse deler til JTsuperflow? Jeg ødela noe opphengs detaljer Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2003 Originally posted by btl 3" er nesten dobbelt så stort som orginaleksosanlegget. Slår borti alt som er uansett hvordan man vrir og bøyer rørene. Vet du forresten hvor man kan få kjøpt løse deler til JTsuperflow? Jeg ødela noe opphengs detaljer nei. hvor kjøpte du det? hva gav du? rå lyd? utenom "dunk dunk" i bilen?? brøler det? to eller en potte? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Juli 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2003 Jeg kjøpte det av Iglebæk motor på Sørlandssenteret i kristiansand. Han har lang volvoerfaring, og selger volvodeler, men han vet ikke alltid hva han prater om. Han pleier å bli sur på meg:p Iallefall når jeg sa at jeg hadde fått tak i 2 motronicbokser (022) til 500SEK, og en FT-Turboblokk til 2000SEK. Det er 2 lyddempere. Han Mente at siden jeg hadde stasjonsvogn, så ville det bråke mer med bare en lyddemper, siden det er mye luftrom. Jeg tviler litt på det. tja.. også var det lyden da. Veit ikke helt hva jeg skal si om den. Det brøler ikke! Det bråker heller ikke. Lyden er kanskje litt groveren. Bedre enn orginalt, synes nå jeg. Det hjelper litt med KNfilter også kanskje? Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2003 Jeg skulle hatt meg en ferdig bygget kardangbøy, helst uten noen bakpotte\S sving, bare noe i 2.5" og som går over bakakslingen.. Planlegger å henge opp en potte med utløp på motstatt side av originalt... Noen som har`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg