s90r Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 jeg er BESTEMT på at jg har 20v å 144 hester å 2,5 liter!! står i boka til å med!! pluss at jg jobber på volvo å sjekket det på jobben!! jg har den nye motoren!! og bytter jg styreenhet får jg 170 hester!!!! dere kan si hva dere vil!! men sjekk opp muligheter før dere sier det er umilig!! bullshit bullshit bullshit bullshit bullshit bullshit bullshit bullshit Du får prøve å få dekning for det du sier først. For du veit tydligvis ikke hva du prater om! B5252S = 2,5L 10v 140hk 1993 - 1995, 144hk fra 1995 - 1999 B5254S = 2,5L 20v 170hk PS. B5244S /S2 som aldri i 850. Den kom i juli 1999 Edit: Dumt å si at du jobber på Volvo når du ikke har peiling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 en fikk en 2,4 liters 20v motor i s/v70 i år 2000 ifølge min oversikt ifra volvo,det er vel den nye motorn med vvt og greier.Den hadde 140 eller 144 hk. Stemmer det, men det er samme slagvolum i 2,4litern som i 2,5 litern (2,44l). Den blir kalt 2,5 i eldre mod. Er vel no styreenhet og no div som er forskjell på 2,4l. Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Uansett, tilbake til topic, så ville jeg ikke satset på noen av motorene,og heller satset på en lt motor!Mye bedre bunndrag og kjørbarhet om du spør meg.Er vant med det nydelige bunndraget fra en B230fk med ca 0,75 i lading, må si det var en stor skuffelse å kjøre 850 2,5 20V med 170 hester etter det, følte at motoren måtte piskes i forhold.Gamle typen V70 lt derimot, med 163 hester (vet at de kommer med andre effekter også) var noe helt annet, så skulle jeg hatt 850 hadde jeg definitivt gått for en lt/t versjon.Min mening så klart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Uansett, tilbake til topic, så ville jeg ikke satset på noen av motorene,og heller satset på en lt motor!Mye bedre bunndrag og kjørbarhet om du spør meg.Er vant med det nydelige bunndraget fra en B230fk med ca 0,75 i lading, må si det var en stor skuffelse å kjøre 850 2,5 20V med 170 hester etter det, følte at motoren måtte piskes i forhold.Gamle typen V70 lt derimot, med 163 hester (vet at de kommer med andre effekter også) var noe helt annet, så skulle jeg hatt 850 hadde jeg definitivt gått for en lt/t versjon.Min mening så klart Eller en T5 eller T5-R:driving Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalagutt Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 Her er link med modellbrosjyrer av de som var å få kjøpt i SVERIGE. http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres/D453F5D8-DC1E-49F3-8146-982176D47707/12878/Beg850.pdf Selv har jeg hatt en -93 GLE, importert fra Belgia med B5204S (140HK) Siter x 90 Volvo 745 GLT (Solgt) x 93 Ford Sierra 2.0 CLX stv (Solgt) - 95 Volvo 855 T-5 x 93 Volvo 855 GLE (Solgt) x 87 Ford Escort 1.6 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Juli 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 Bullshit, 20v har 144hk. 170 har sikkert no lavtryks turbo som 190hk`n. TOSK!? Har 2,5 144 hestan jeg og det er 10V og sier med hånda på hjertet at 170 hestan har 20V så....les leksa di!;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Juli 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 Dere hadde rett. det står DOCH 20V på motoren men det er bare en OHC 10v. min feil. skal ut å pelle ut de falske ventilene og falske kammen i morra. Noen idioter på volvo og biltilsynet som har kødda til også. uff uff.Eller? Da har noen bytta topplokkdekselet ditt...eller bytta motor uten at du vet det. OPPE!?!?!?!?!? Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juli 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 TOSK!? Har 2,5 144 hestan jeg og det er 10V og sier med hånda på hjertet at 170 hestan har 20V så....les leksa di!;) les 10cm lengre ned a :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Juli 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 Da har noen bytta topplokkdekselet ditt...eller bytta motor uten at du vet det. OPPE!?!?!?!?!? Les noen linjer ned så ser du jeg skriver at det har vært topp skifte på bilen + mye surr :) Vært problem bil fra første stund :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.