eVicez Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Hei. Jeg har et alvorlig problem med 320'en min, den går seg varm. Står bilen på tomgang, eller kjører på lavt turtall begynner temperaturen å stige ubehagelig mye. Har selv merka at vifta heller ikke slår inn når den skal. Den slurer uansett hvor varm motoren er. Jeg får avkjølt motoren på 2 måter. 1. Jeg kjører på landeveier, hvor motoren får tilstrekkelig med kjøling. 2. Jeg setter varmeapparatet mitt på fult, for så å ruse motoren ei stund. Da "luftes" motoren, og varmen kommer da inn i coupe'en, og motoren blir kaldere. Men, kan ikke holde på slikt. Noen som har vært borti problemet før, eller tips om hva som kan være galt? Takker for alt slags svar :) Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 er jo viskosekobling på vifta så at den slurer er jo ett tegn på at den fungerer :) vannpumpa er jo ett kjent tegn på e36 at de ryker, spesielt vis det er plast skovel da den løser seg opp etter flere år med service slurv. kan også være termostat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Ja, men når motoren blir for varm, er det noe som skal utvide seg slik at vifta går like fort rundt som motoren. Det skjer ikke på min. Kan være vannpumpa ja. Spørs om det er termostaten ettersom vannet faktisk blir dratt rundt. Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipp0 Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Ja, men når motoren blir for varm, er det noe som skal utvideseg slik at vifta går like fort rundt som motoren. Det skjer ikke på min. Da spørs det om du ikke må ha ny viskosekobling.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg