tjekk Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Har en 1975 kadett cupe med rover v8! følgende problem oppsto plutselig problemet er som følger: Før om jeg tok av coilkabelen slo den over 5 cm til karosseriet når jeg vrei den på starteren! å i går etter mye venting i vinter var motoren ferdig skrudd å jeg fikk starta den! men etter 5 sekkunder så stoppa den igjen! kommer ikke gnist ut til pluggene! men det kommer strøm inn til coilen! men når jeg skal få coilen til å slå over nå må jeg ta coilkabelen ut av fordelerlokket! å holde den ca 1 mm fra gods for at den skal klare å slå over! altså det er en BITTE BITTE BITTELITEN gnist der men den er jo alt for svak! Kan coilen være deffekt? Kan coilen fungere dårlig? er det ikke slik at den funker eller ikke funker? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 hm...... bytta coil! måler 12 volt inn på coilen! drar starteren og det er framdeles 10 volt! står at coilen skal funke optimalt ned til 6 volt! går 2 plus kabler inn på coilen! 1 er sikkert i fra tenningslåsen? 1 er ifra fordeleren via en kondensator! noen forslag til hvorfor det ikke kommer gnist når det er plus inn på coilen? VELDIG FORVIRRA! Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Prøv å trill den igang,er ikkje alltid det er nok med 10volt. Triller du den igang får du ikkje det spenningsfallet starteren "bruker opp". Starter den då,så har du årsaken klar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg