Gå til innhold

1995.mod Celica GT4(ST205) selges BILLIG!!! 130 000,-

Ranger emnet

wmaster

Anbefalte innlegg

Da må jeg desverre selge bilen min jeg er veldig glad i pga økonomiske grunner:(

Bilen er en 1994(1995).mod Toyota Celica GT-4 (ST-205)

2.0liters turbo motor med ca 260hk. 320nm. 0-100 6sek. 185kh/h makshastighet.

Den har rullet ca 200 000km, men motor ble byttet i vinter. Motor har gått ca 128 000km.

100% Rustfri!

Bruker ikke mere olje en normalt.

Ikke noe slakke i turbo!

Etter motorbytte har jeg knapt vært over 1 bars ladetrykk(3gang 1,04)

ellers så har jeg ligget på 0,9bar

Akkurat tatt kompressjonstest og den var bra!!!

Har skiftet en hel masse slitedeler nå i vår for ca 20 000,-

- 2,5" Mongoose Effektanlegg med 4" utløp.

- Nye skiver og klosser forran

- Bærearm forran venstre side.

- Indre foringer forran i bakre bærearm venste og høyre side.

- Nye hjullager bak.

- Nye girvaiere.

- Nytt ApexI Luftfilter

- Div nye samco siliconslanger.

- Hvite blinklys på sidene.

Ellers så er det montert:

- Blitz elektronisk boostkontroller

- HKS turbotimer.

- Autogauge turbotrykksmåler.

- Justerbare gassdempere.

- Nye golvmatter med Celica skift på.

- Blått neon ved pedalene.

- Børstet stålramme rundt spidometerskivene.

- (3 pods instumentholler til a-stolpen bestilt men ikke kommet enda)

Utvendig har jeg ikke prioritert enda. Har satset på å få den helt strøken teknisk først.

Men har montert blankt alugitter i noen av hullene på panster og på støtfanger forran under blinklysene

Har også lakkert div intriørdetaljer i Piaonofinish(Svart blankt)

Var akkurat på EUkontroll og kom igjennom med kun 2 toere. Så bilen må inn til etterkontoll av de feilene innen august.

Det ene er eksosen da jeg ikke har noen katalysatore på det.

Måtte prøve å se om jeg kom igjennom med det først. Ble målt til 0,73 i CO og skal være under 0,5. Ikke mye over.

Har det gamle eksosen liggende og følger med. Men trenger en sveis rett forran katalysatoren. Er gått av der.

Den andre feilen var at jeg trengte nye bremseslanger forran.

Har også akkurat tatt en tilstandsraportt.

Ellers så kan jeg nævne at den ene demperen venste side forran lekker litt og at lagrene i støtdempertoppene er slitte.

Pris på nye lagre er ca 3500,- for 4stk TRD fra fensport.com ferdig leverte, og for pr.demper 2000,- på toyota, å det er inklusivt et nytt lager.

Utsendemessig utvendig så er den noe slitt. Derav den lave prisen. Har div bulker venste side og en sprekk i høyre framskjerm.

Bulk høyre bakskjerm(En idiot som har testet om demperene var stive=@)

Kan ta et par bilder og sende over mail\sms hvis noen er intressert. Kan sies at de ble laget av forige eier!

Bilen er utstyrt med 16" Hvite felger med dekk som holder ut sesongen og ikke mere. Har også et til sett alufelger med gummi som ble brukt på bane nå i sommer. 12 Runder:)

De er da utslitte. Muligens to av dem ligger på grensen. Har også et sett nesten helt nye vinterdekker pigg uten felg(de stod på de felgene som jeg brukte som banefelger nå i sommer)

som ble kjøpt nye nå i vinter. De ble skikkelige innkjørt, så de piggene sitter godt.

Som sagt så selger jeg bilen pga økonomien min er ikke helt på topp:( Ser ikke muligheten til å fikse de feilene som må fikses heller. Derfor selger jeg med håp

om at dem skal finne en ny eier som kan stelle like godt med den som jeg har gjort=)

Pris 125 000,- (Prisen er ikke diskuterbar!)

Hvis noen er intressert eller det er noe jeg ikke har beskrevet godt nok her så er jeg og nå på PM, tlf:470 22 055 eller mail: thomas.soreng@hotmail.com

For flere bilder:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1152151

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=16622

download.php?id=19231

download.php?id=19229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selges billig fordi jeg er litt ute og kjører med økonomien og trenger penger fort. Har dumpet prisen så mye som jeg mulig kan. Å kan si jeg går med store tap ut av handelen. Har siden August 2005 kostet på bilen over 60 000,- i ny motor, deler på ny motor, deler på bilen og verkesteregninger.

Kan også legge til at for 20 000,- ekstra så kan jeg sette inn bilen å får rettet opp de bulkene og små riper som er på chassi å få bilen hellakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nop, er ikke vanskelig. HKS og Trust har en dings som kobles på og fjærner sperra. Fensport.co.uk har blant annen en HKS Speed Limit Defencer - removes speed cut on import models. Koster 115,- Pund der.

Kan legge til at kompressjonen på motoren ble målt på søndagen og den var fin på alle sylindere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump!

Olje og oljefilter ble byttet i går 29.06.06.

Ingen som er intressert i en RÅ bil? Utolig morsom både på sommer og vinterføre med tanke på 4x4 og mye hester!! ;) Kan si det slikt, det var ikke jeg som satt fast i vinter når det snødde på det meste her i sørnorge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...