classic Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Hva sånn ca. tåler en turbo av oljetrykk? Virker som om mange tar tetningene på turbo'r om dagen. Mange av disse ser jeg kjører med opjustert oljetrykk på motorn. Kan jo være at noen av disse turboene er dårlig/gamle i utgangspunktet, men finnes det en fingerregel om ca. hvor mye trykk (i bar) en turbo liker best? Eventuelt om det går ann å montere enn trykkdemper på før turbo...? Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Turboen er berekna for å klare "normalt" arbeidstrykk til motoren,men får du blokkering eller obstruksjon i returen vil du få sprengte tetninger. Er ofte en årsak heller enn for høgt trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Ja har fått med meg dette med at returen bør være stor og ha godt fall uten mange bøyer. Og selvfølgelig munne ut over oljenivå i panna. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Hva sånn ca. tåler en turbo av oljetrykk? Virker som om mange tar tetningene på turbo'r om dagen. Mange av disse ser jeg kjører med opjustert oljetrykk på motorn. Kan jo være at noen av disse turboene er dårlig/gamle i utgangspunktet, men finnes det en fingerregel om ca. hvor mye trykk (i bar) en turbo liker best? Eventuelt om det går ann å montere enn trykkdemper på før turbo...? Avhenger om turboen er kulelagra eller har glidelager,så restriktor deretter som gir turboen riktig oljetrykk... Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Er det turbo bygging på gang nå da eller??:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Er det turbo bygging på gang nå da eller??:thumb Faktisk ikke. Men det blir det sikkert en gang i framtiden. I mellomtiden suger jeg til meg litt kunnskap da vettu :thumb Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Sug ivei,hehe:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Sug ivei,hehe:thumb Jo takk :) Kaaanskje det blir turbo på vectra'n i løpet av vintern, før jeg blir ferdig med 16v turbo'n. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg