icemanx Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 lurer på en ting.. altså på elementer så tåler det en viss peak effekt og rms effekt.. så hvis et fiktivt element tåler 350w rms og 1400w peak og jeg har en fiktiv forsterker som leverer 500w rms og 1000w peak , vil denne forsterkeren være "kraftig" nok til å drive dette elementet selv om peakeffekten er mindre på forsterkeren en det elementet tåler ? MVH Morten Schjetne ( og hvis det er dumme spørsmål så prøver jeg bare å lære av dere som vet bedre :P ) Siter - 92 Vento 1.8 - 88 Golf2 GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Viss dette ikke er en billigforsterker som har oppskrytt watt har den mer enn nok effekt :) Og man må jo ikke mate elementet med alt det tåler heller, kan spille bra og høyt alikevel. Også må jeg vel påpeke at en watt ikke er en watt. 10 Genesiswatt er bedre enn 100 Bosswatt for eksempel. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Hørtes ut som denne fiktive subben var en Infinity Kappa Perfect 10.1 :D Og som dipper sier, om forsterkeren leverer det den sier at den kan levere så er den bra nok.. Brukte selv forsterkere oppgitt til 1x180 watt i 4 ohm til å drive subber med "samme" spec. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icemanx Skrevet Juni 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 skremmende god gjetting , dog det var 12.1 jeg så på ( med det er jo samme greia ).. ( var den jeg fant med størst forskjell på rms og peak der og da ) :P men peak effekt er det maksimale sub'en tåler før den tar kvelden ? og det er ikke så ofte man pusher elementer så langt ( ved vanlig musikk ) ? så mao er rms-watt den gyldene tråden her ? Siter - 92 Vento 1.8 - 88 Golf2 GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 skremmende god gjetting , dog det var 12.1 jeg så på ( med det er jo samme greia ).. ( var den jeg fant med størst forskjell på rms og peak der og da ) :P men peak effekt er det maksimale sub'en tåler før den tar kvelden ? og det er ikke så ofte man pusher elementer så langt ( ved vanlig musikk ) ? så mao er rms-watt den gyldene tråden her ? Jeg har solgt Infinity i noen år, derfor jeg hadde en grei gjetting der ;) Ville ikke sett så mye på rms/peak på elementene, alt er så relativt der egentlig. Har selv brukt både 1 og 2 Kappa Perfect 10.1 baki en mondeo, sierra, civic osv, og de spiller meget bra til prisen. (1790 for 10" og ca 2000 for 12") Det er rms som er det vesentlige hvertfall, selv om jeg føler at det også er feil innimellom :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg