Gå til innhold

ytligere trim av 454

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hm...

kam rundt 300 dollar

en med spesial spes koster mer....

 

løfter rundt 300 dollar

vipper rundt 300 dollar

støtstenger rundt 100 dollar

fjærer rundt 150 dollar

ventil tettninger rundt 25 dollar

låsene på ventilen rundt 30 dollar

vippearms bolter ARP rundt 60 dollar

pakningsett rundt 110 dollar

 

1375 Dollar....

 

men så er det jo hvordan en får skiten hit til landet og levert på døra....

 

joda skjønner! men er vell ikke alltid nødvendig med alt dette for å bytte til en litt hardere kam vell?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på kanalene i et rpm innsug og et torqer II, så ser du hvorfor Torqer II er helt overlegent på høyt turtall, jeg har begge deler liggende ;)

Kanalene i Torqer II innsuget er støre og bedre utformet enn i rpm innsuget, men pga at motoren ser hele innsuget samtidig så mister du noe dreimoment.

 

Antar en chevy 454 har minst samme holdbarhet som en Pontiac 455. Grisekjørte min 455 ca 15 000km, blant annet lå motoren på over 4000 omdreininger flere timer i strekk, den raste til slutt pga manglende olje etter en toppdeksellekasje.

 

Kjøp deg en bunnpane som rommer mer olje (7liter) og eksterne oljefilter med kjøling til, så skal nok motoren tåle å bli kjørt lenge på forholdsvis høyt turtall.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår