Gå til innhold

Enklaste måten og få 300hk i B230FT

Ranger emnet


Knut Inge

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

syns det koster nok å ikke være kul og jeg...:op med dagens bensinpriser...:deng

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW; Her er oppskrifta jeg skal bruke:

 

- Stor ALU IC

- 19 T turbo

- Grønne R dyser (986`ere)

- Standard FK bunn

- 530 topp m. Gruppe A kam fra ; KN Cams

- Progressiv BTR

Håper på å bremse 250+ med dette, som også er målet mitt!

Rapport kommer når bilen har vært i benken!!

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... leser det snakkes om 300 hk i en B230ET.... og at du har en chip til en B230FT!? Det går vel dårlig om hverandre.. hvis du ikke kjører LH 2.4 sprut på ET-motoren da.

 

her er etter min mening ett av de billigste coolerene i norge;

http://kimmit-sport.com/e-shop/index.php/cPath/22_88

 

Og for 300hk må du virkelig klø deg i hodet om du skal godkjenne trur jeg :)

girkassemessig er nok det eneste gode alternativet på 300hk et Getrag oppsett.

Getrag-oppsett er dyrt... komponentene RUNDT kassa som koster penger i bunn og grunn. Ny lamell med clutch-modifikasjon på spline-forskjellen er fort en 1000-lapp , Adapterplate er 1000,-, Oppheng er fort 400,- , ny trykkplate er en 1500,- , nytt utløserlager koster 2-300,- , Ny mellomaksling eller kapping av M47-mellomaksling ligger på fort 1000,- der og.... også har du Hardyplate da.. til en 650,-

 

gudd løkk sier jeg bare :op

 

Hmm, nå er ikkje eg heilt med her. Kanskje eg som rote litt. Men eg har ikkje snakka om att eg ska bruka ein chip frå ein FT motor i ein ET motor.

Og det er ikkje snakk om og få 300hk i ein ET motor men i ein FT motor.

Og eg har chip frå ein FT motor som skal inn i ein FT motor.

Siden det blir så dyrt med girkasse så får eg vell hiva i ein M45 girkasse og bestemma hk etter det. Så kor masse hk kan eg ha på ein M45? Har ikkje planar om noke spesielt masse herjing. Men litt blir det jo. Men ikkje blårøyk i kvart kryss. Ska jo ha forsterka clutch på den då.

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå er ikkje eg heilt med her. Kanskje eg som rote litt. Men eg har ikkje snakka om att eg ska bruka ein chip frå ein FT motor i ein ET motor.

Og det er ikkje snakk om og få 300hk i ein ET motor men i ein FT motor.

Og eg har chip frå ein FT motor som skal inn i ein FT motor.

Siden det blir så dyrt med girkasse så får eg vell hiva i ein M45 girkasse og bestemma hk etter det. Så kor masse hk kan eg ha på ein M45? Har ikkje planar om noke spesielt masse herjing. Men litt blir det jo. Men ikkje blårøyk i kvart kryss. Ska jo ha forsterka clutch på den då.

 

det stod nemlig B230ET som topic skjønner du... derfor jeg stussa litt;) Den er endra nå ser jeg, så bare kast inn ft-chip'en din du;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stod nemlig B230ET som topic skjønner du... derfor jeg stussa litt;) Den er endra nå ser jeg, så bare kast inn ft-chip'en din du;)

 

oi rart..har sikkert skreve feil eg då også har ein moderator endra det.

ikkje rart du lurte då hehe

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minner igjen på at det er ikke hk som tar kasser, men Nm og kjørestil! få tak i en M90..den er blt on med mellomakslingen fra 940.. travers og spakstellfester og alt ligger klart, men husk å få med travers fra m90, for den er anderledes enn m45-6og7

 

Er jo hydrauliskclutch på den!! Og det er skummelt!!

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var heller ikke problem å bygge om til hydraulisk fra mekanisk. værste var egentlig å få inn/ut pedalboksen! (heh det var heldigvis for meg en kompis som gjor!:D)

 

masse vil det ca kosta og bygga om til hydrauliskclutch då?

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Turbo: 19T eller T3/T4 Hybrid er fint til ca 300hk. Grenrøret trenger du ikke å skifte, da dette holder i massevis, men såklart så er det bedre med ett nytt, men ikke nødvendig! 2xchip (poffs skaffer disse) Bytte av topp er heller ikke nødvendig! Videre så skal det vel ikke være umulig å dra ut 300 av det oppsettet der..

 

Hva vil hybrid si? -når det gjelder T3/T4 turbo

Nå Passat G60 Syncro 93mod

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår