Phantom Skrevet Juli 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 Altså var litt rask og ikke minst full når jeg skrev innlegget i går, finnes jo flere typer flybensin, men få som er brukende i en bil, du vil selvsagt kjøre som et uvær i ca 1 km før det sier pang.. Dieselbiler kan og har med hell brukt flybensin i perioder og i begrensede mengder Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 Hmm, ok! Alkohol kan jo påvirke dømmekraften (?) en del :) Iallefall: grunnen til at jeg spør og graver om dette, er at jeg ikke vil senke kompresjonen på motoren, for å beholde litt kraft i den i det lavere turtallsregistret, i.e. før turboen har begynt å lade. Har ganske mye med at jeg glir rundt i sentrum for det meste, gjene under 2.000 RPM på stripa. På jobb kjører jeg en 2000 Hiace 2.4 TD, og bunndraget i den bilen er ikke-eksisterende! Under 1800 RPM skjer det absolutt ingenting. Kan jo ha noe å gjøre med kamprofiler og slikt, men jeg skylder på turbolag. Ikke det at lag kommer til å være verdens største problem med en kulelagret turbo med en relativt liten turbindel (T28), men likevel. Jeg antar at jeg prøver å få det beste av begge verdener; bunndrag OG toppeffekt! :) Kan noen si meg hva i all verden som kan være mere interresant å holde på med enn akkurat dette? Ikke? Tenkte nok det! :p Omg, jeg elsker bilhobbyen min! :D Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2003 Jeg fant denne interresante teksten på Garretts offisielle hjemmeside. Den burde vel stoppe "snackarne", tenker jeg! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg